Imorgon söndag kommer äntligen min artikel om Catch & Release/hantering av fisken publiceras i lokal tidningen här i Ockelbo, Järbo, Kilafors, Högbo och Hamrånge. Den kommer även publicera här på ShitFishing.se. För er läsare som inte vet vad jag skriver om så handlar det om att sen jag flyttat ut till Ockelbo märkt att hanteringen av fisk/Catch & Release inte riktigt nått fram över allt här. Så klart finns de dom som utför det och tänker på det, men inte alla. Har även pratat med en av fiske-förening här och tog upp hanteringen av fiske/C&R att dom skulle uppmana till det. Men det gav inte precis nått resultat, då dom bara ”ruska” av sig det jag sa. Så jag vände mig till lokal tidningen och sa att jag vilel skriva om det så det når ut till fler, eftersom fiskevårdsföreningarna inte var intresserad att lyssna på mig. Nu en 1månad senare kommer äntligen min artikel att publiceras. Det är ett steg i rätt riktigt. Kanske får *jag nån/några att tänka till och börja utöva C&R och tycka man inte behöver ”bonka” allt man får upp. Men bara för artikel är publiceras är inte ”kampen” över. Nästa steg blir att kräva [...]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)