Fiske = seeeeeeeeeeeeegt.... | Predator Busters - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske = seeeeeeeeeeeeegt.... | Predator Busters

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske = seeeeeeeeeeeeegt.... | Predator Busters

Ja.., det här med fiske kan verkligen vara från och till.. Idag drog vi ut och köttada Lusten eftersom sjön har börjat leverera några finare pjäser dom senaste helgerna.

Allt var perfekt, vädret, tiden och platsen, MEN!.. ISEN, jaa, kan ju medela att under hela dagen har det låtit som någon krigat under isen, isen tjöt hela dagen från start till slut... aldrig har jag varit med om något liknande, mörtarna var helt panikslagna och gäddorna lyste allt med sin frånvaro..

Kan summera att dagen inte var som vi hoppats, men det har väl inte denna ismete säsong varit heller!

Slutade med 7 fäll, Adam 4/5 fiskar, tappade en under drillning.

Per 0/2 fiskar, Tappade första under drilling.. Sista fisken brast linan på.. kom fram till hålet och såg att linan sprutade ut, gjorde ett stabilt mothugg och fisken svarade med att böja spöt ända in till foam handtaget innan linan brast.., troligtvis har gäddan tagit underifrån, eftersom jag fiskade pelagiskt någon meter under iskanten
    och fått med sig tacklet och greppat tag i huvudlinan.

Slutade med att jag kom hem med 3 spön i stället för 4, > .. blir väl en vända in till stan för att köpa ett nytt wiggler.

Men i vilket fall så suger det! hoppas på en tröstfisk under lovet!

Gäddorna börjar bli lite rundare om kaggen, dom börjar äta upp sig inför den kommande leken!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://www.predatorbusters.blogspot.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 137 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 040 visningar
0 gillar