Andreas Holmström: Jiggrigg med badkarstest - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Jiggrigg med badkarstest

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Jiggrigg med badkarstest

Eftersom jag inte har möjlighet att fiska idag så fick det bli lite hemmapyssel. Har bland annat gjort ren båtdynorna till min Örnvik 500.
    Medan de torkar upp så fick jag för mig att testa en rigg med dubbla jiggar. Det går ju självklart att göra med ett bly längst ner och dropshotkrokar men på det här sättet kan jag väsnas med båda jiggarna i botten eller att bara veva hem dem. Använde mig av ovan material och fäste jiggskallarna med Perfection Loop. Detta går självklart att utvecka och göra på annat sätt men det var något som jag ville testa när jag ändå bara var hemma.
    Efter att jag hade knutit ihop riggen så var jag självklart tvungen att testa den. Badkaret fylldes till kanten och sedan fick jiggarna bada. Var lite krångligt att filma med skärpa vilket syns i klippet och samtidigt skapa rörelse i jiggarna. Men jag blev nöjd med resultatet och fler jiggar kan komma att läggas till. Även fler test med olika vikter på jiggskalle eller med dropshotkrok kommer det att bli.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 860 visningar