StorFisken: Testade lite nytt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken: Testade lite nytt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StorFisken: Testade lite nytt

Igår så stack jag och Nille iväg på en fisketur till Värmdö, de var helt nya fiskevatten för mig och det är ju alltid lika spännande. Vi skulle ha fiskat med Egron och hans polare men det körde ett förmiddags pass och vi startade lite senare och körde fram till kvällen.
    Vatten temperaturen var ca: 4-5 grader varmare än där jag fiskade i Mälaren i lördags och det lät som om det var full fart på leken i vassarna.
    Fisket var överlag trögt som det kan vara tidigt på våren, vi hittade ett par platser där det var lite mer fart på firrarna så vi fick totalt 8-9 st om jag inte mins fel. Det var bara små gäddor men så här i början på säsongen så är det oxå skoj.
    Jag fiskade bäst på mindre beten, fick mina firrar på Sebile Onduspoon, Mälaren Lures Fatpike Mini och Pulex Light.
    Lite korvgrillning han vi såklart oxå med, var inte helt lätt att hitta en bra ställe med lä för det blåste ordentligt hela dagen men vi lyckades till slut.
    Så fort solen gick ner så blev det kyligt som tusan så det var riktigt skönt att få sätta sig i bilen och åka hem
    Det är så härligt att vårfisket är igång igen, nu väntar vi bara på de stora firrarna.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

[FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 139 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 043 visningar
0 gillar