Körde ett pass mete med levande id/mört i söndags .. Team Larrysfriends är delade denna veckan då ena hälften är i Blekinge och rekar, Ska ner till New F på onsdag och köra ett pass ! Jag och Haugis passade på att köra ett flötestrolling pass då förra gången hade vi bara två riktigt stora betesfiskar... Har fått bra med både lagom stora mört och idar nu i stugan så det var läge nu .. Började riktigt bra efter ca 20min på första driften så dök haugis Flöte hårt och efter 10 sec satt mothugget och det var tung gung i spöt en snabb landning så var vi i extas ! satt den efterlängtade 10:an nu ? svajig vägning i båten så tyckte vi att det visade 11blankt med våg nät ! OJojoj .. Men Bien var på plats med digital våg, och på land sen putsades det till 10,28 med nät och 9 blankt utan.. Otroligt fin fisk i magisk konditon med sina 104 cm.
20 min senare dök haugis flöte igen och en 7,7 landades som hade lekt och va pinn smal med 105cm på samma drift... En 1 kg snipa tog på in spinn riggen och höll kvar i mörten nästan hela vägen in till båten lite häftigt faktiskt ... Fick en 5,5 sissta år tagen innan hemgång som landades men när den skulle få återhämta sig mellan vägning och fotgrafering så va den piggare än mig och fick gå tillbaka innan vi fick nån bild tyvärr..
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
20 min senare dök haugis flöte igen och en 7,7 landades som hade lekt och va pinn smal med 105cm på samma drift... En 1 kg snipa tog på in spinn riggen och höll kvar i mörten nästan hela vägen in till båten lite häftigt faktiskt ... Fick en 5,5 sissta år tagen innan hemgång som landades men när den skulle få återhämta sig mellan vägning och fotgrafering så va den piggare än mig och fick gå tillbaka innan vi fick nån bild tyvärr..
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)