Emmas fiskeblogg: Norsk streetfishing! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Emmas fiskeblogg: Norsk streetfishing!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Emmas fiskeblogg: Norsk streetfishing!

Som vi alla vet ha begreppet "streetfishing" blivit till en riktig het trend øver hela Europa!

Men jag som ær bosatt i Norge, ser inte mycket till detta coola koncept. Visst finns det enstaka stællen i detta landet dær folk svingar spøet i stadsmiljø, men det dær coola "streetfishandet" saknas.

Så jag drog mig ett par fiskepolare før lite ækta streetfishing!

Mina två fiskepolare drog bra på smilbanden nær jag beordrade dom att posa med spøna i høgsta hugg mot en graffitivægg! Detta var ju nytt før dom!

Men efter lite skrattfullt fotande begav vi oss nærmare vattnet; Nærmare sagt i Larvik. Fiskepolare vid namn Marius hade tydligen ett riktigt guldstælle, mitt i Larvik centrum, dær han landat stora torskar och havskatt på øver 10 kg!
    Detta blir hur coolt som helst tænkte jag... Men vad vi inte hade tænkt på var att det just precis varit islossning i ælven Lågen som rinner ut i Larviksfjorden. Detta innebar att fjordens normalt turkosfærgade vatten var nu "svagt-kaffe" færgat. Men vi gav ett førsøk med våra jiggar.
    Men fisken var som bortblåst....

Vi bestæmde oss dærfør før att køra tillbaka till staden jag bor i; Sandefjord.
    Nær vi parkerat bilen ser vi att fjorden hær ær klar, blå och fin!

Vi bestæmde oss før att fiska mitt på Sandefjords brygga; så næra Colorline båten vi kunde komma.
    Så fort min vita jigg træffade bottnen kænde jag ett hugg!
    Fisken fightade bra på mitt lilla drop shot spø och drog tilloch med ut några meter lina.

Upp kommer en torsk på runt 1,5 kg!

Norge ær ett helt perfekt land før att utøva streetfishing i! Mængder av stæder med både saltvatten och søtvattens møjligheter!
    Låter det inte lockande att landa någon sej eller torsk på runt 10 kilo på streetfishing?

Jag vet iaf att jag ska verklien utforska Norges streetfishing-møjligheter i framtiden !

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
1 001 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 014 visningar