Andreas Holmström: Stolt bonuspappa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Stolt bonuspappa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Stolt bonuspappa

Hade till idag lyckats övertala min sambos barn att följa med på fiske från land. Viktors intresse har inte varit så stort tidigare medan Linus ofta säger att han vill ut och fiska. Väl på plats var det nästan tvärtom.

Med oss idag var även Nicklas, och ett par extra ögon när barnen är med skadade inte.

Viktor hade bestämt sig för att träna att kasta med kastspöt som han fick av mig för ett år sedan i födelsedagspresent. Han började med en flytvobbler till invevningen satt och kasten blev längre och längre.
    Efter att ha sett mina jiggar ville han övergå till det och kasten blev med vikten ännu längre och mer välriktade. Riktigt imponerad av hans utveckling under dagen och det var svårt att få honom att slita sig från fisket. En korv tog han paus för innan det var raka vägen tillbaka till spöt.

På morgonen så hade jag grävt upp lite mask för att öka chanserna för grabbarna att få fisk och vi hann inte mer än att kasta i intill vassen innan dagens första mört kom upp. Linus var inte sen att vilja hålla i den innan den fick simma tillbaka.

Vi andra fortsatte att rikta in oss efter gädda utan framgång så efter att ha hjälpt Linus med metet en stund igen så kom en liten abborre upp.
    Jag bytte då till mitt Gunki spö och en mindre Orka shad. Körde studsar efter botten och inte långt från land så högg de. En mindre gädda visade det sig vara när jag väl riktade mig efter abborre. Med sig hade gäddan en kompis som inte ville lämna dennes sida som synes på bilden. De återförenades strax därefter men först sa Linus bestämt att han ville hålla i fisken vilket han självklart fick göra.

Vi tog sedan och tände lite ved i grillstaden som finns intill vattnet för korvgrillning. Under tiden så fiskade vi vidare och nästa fisk att hugga var en fin (om man nu kan säga så) Brax som landades i en slänt.
    Efter att ha fyllt våra magar med ny energi så släckte vi elden och testade att förflytta oss lite kring viken utan framgång.
    Då packade vi in allt i bilen och for in till båthamnen i Gävle. Där fick till slut Viktor upp en mört på mete och fick även han åka hem med en fångst i bagaget. Själv så tappade jag ett par fiskar där. Nästa gång hoppas jag att det blir på spinnfisket Viktor får drilla fisk och till dess kommer han ha en egen välfylld beteslåda att välja ur.

Det här är Fiske i gemenskap.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 178 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 081 visningar
0 gillar