Fröya och sommarlov! | Predator Busters - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fröya och sommarlov! | Predator Busters

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fröya och sommarlov! | Predator Busters

Jaha, då har man nyss kommit hem från vackra havet och fjordarna i Norge och längtar redan tillbaka

Fröya resan var suverän, hade soligt och varmt hela veckan, och vi behövde inte ställa in något fiske under veckan för den delen heller! Detta året togs det mest hälleflundror än något år innan, både i antal och storlek, och vi fick också en hel del torsk och bleka, grymma snabb simmare som helt och hållet bara lekte med mig när jag stod och kämpade med mitt 10-40g Fantasista spö Fick också landa en flundra åt en lärare, en upplevelse måste jag säga, massiva fiskar med ofantlig styrka i kroppen, hela min kropp skakade när jag gjorde ett stabilt gälgräpp på flundran och den gav till sig lite sprattel. Inget 10-40G spö här som gäller, om du ska fiska flundran, och inte den dig så behöver du lite tyngre utrustning!

6 kilos torsk, såg 3 bågar på lowrance HDS-5 lodet och sänkte ned mot botten, ganska häftigt att se den stiga och ta jiggen

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nu var det ju dax för sommarlov , tiden rinner iväg när man har kul! Men drog i väg första dagen på sommarlovet för lite gäddfiske, tyckte det lät bra att böra sommarlovet med lite gädda så ringde min käre vän Mathias och frågade om han ville jaga lite gäddor, det var frästande nog, för strax innan elva på förmiddagen satt vi och fiskade i Dalälven, vårat mål var inte precis älven, utan en sjö älven rinner igenom, men att vi skulle trolla påvägen dit. Har också nyligen köpt 2st storm beten, Giant flatstick och flatstick, som tur va fick jag fisk på båda idag, en smal 3 kilos och en 7 kilos prick!, PB faktiskt, och 107 cm lång

Kan ju redan säga att jag är förtjust i Storms Giant flatstick, blir mer sådant imorgon!
    // Per

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://www.predatorbusters.blogspot.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
994 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 987 visningar