StorFisken: Nationaldagen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken: Nationaldagen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StorFisken: Nationaldagen

Det är ju för jäkla skönt med en extra ledig dag så här på en torsdag.
    Något nationaldags firande har det inte blivit men jag gick upp tidigt som tusan för en liten fisketur.
    Före klockan sju satt jag i båten och puttrade ut mot första fiskestället. Det var en kylig morgon, bara 10 grader varmt och lite disigt.
    Började med att fiska grunt vid vassen, det var väldigt trögt men jag såg fisk som jagade längre in i vassen så jag nötte på en stund.
    Körde med Pulex Light riggad med en enkelkrok, tyckte det fungerade riktigt fint men jag lyckades inte kroka den gäddan som högg.
    Testade med en gammal hederlig trekrok och då satt en gädda på direkten. Ska testa lite mer och se om det bara var otur idag.

Efter det körde jag lite djupare, på ca 6-7 meter så hade jag ett par hugg och en fin följare men ingen som fastnade.
    Han oxå med att dra några kast med en liten Reflex spinnare men det var ingen abborre som var sugen.
    Så fort det blev lite varmare så dök det upp massor med fiskare, nöjesåkare, vattenskidåkare, vattenskotrar och gud vet vad så då var det passande att ge upp för dagen.
    Passar på att önska alla en fortsatt trevlig nationaldag!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

[FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 197 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 137 visningar
0 gillar