Mangotsson: Det rullar på… - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Det rullar på…

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: Det rullar på…

Gårdagens ytfiske var ganska dött. Körde ett spö med zig och hade ett spö redo för ytfiske uppe i sjöns grunda del, men karparna ville verkligen inte komma till ytan och äta. Det är nära leken nu och det börjar märkas på fiskens matlust. I går kom Logan till sjön och även Anton. Logan valde att prova lyckan i änden av sjöns djupa del och Anton tog ett swim i grunda delen som ger mycket fisk. Lite för mycket om man vill få någon sömn.
    Under kvällen, natten och morgonen så har jag haft 7 hugg och landat 5 av dessa. Mainlines The Cell har visat sig funka bra och det känns lovande. Tyvärr så kan man ju inte välja storleken på fisken och två av fiskarna var under 5 kilo och de tre andra mellan 5 och 8 kilo. Känns inte riktigt lönt att säcka dem för foton så det blir nog ingen bildkavalkad när jag kommer hem.
    Johan Almqvist sitter och fiskar Sutare i Antorp och har haft lite problem med vildsvin under nätterna. Vi toppade upp hans fobi med att lura honom att ett hägn fullt med tama och människohatande mördargrisar brustit i området han befinner sig i. När vi ringde tillbaks efter några timmar för att avslöja bluffen så hade Johan hunnit varna fiskarna vid sjön, lokalbefolkningen samt ringa 11414 för att diskutera detta med polisen. Vi hade ganska kul ett tag.
    Nu har jag öppnat alla ventilationsluckorna på min bivvy och hoppas på lite efterlängtad sömn. Det blev inte så mycket av den varan i natt. Måste säga att jag är helnöjd med min nya bivvy och letar någon efter ett grymt trevligt boende så kan jag varmt rekommendera Trakker Tempest.
    Sola lugnt!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
991 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 962 visningar