Team Colibri: Oslofjorden 19.06.13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri: Oslofjorden 19.06.13

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Colibri: Oslofjorden 19.06.13

Tanken var egentlig at denne ettermiddagen og kvelden skulle tilbringes på jobben, men etter å ha sittet et par timer i bil tidligere på dagen, var behovet for frisk luft større enn samvittigheten. Garantert noe jeg kommer til å angre på senere i uken, men noe må man ha å angre på også...

Siden jeg bare hadde noen timer til disposisjon, ble det Silveren og Oslofjorden i kveld. Jeg sjøsatte på Sarbuvollen og satte kursen ut i fjorden. Inspirert av Hooked.nos livesending med Cato Bekkevold på trollingtur i fjorden, var tanken å runde Nesoddtangen, slippe riggen og kjøre innover i Bunnefjorden for å se om det var noe sjøørret hjemme. Forhåpentligvis skulle jeg banke storfiskkongen, utgangspunktet var i hvertfall bra siden han ikke fikk en eneste ørret så vidt jeg kunne se.

Min kjære samboer fikk dessuten en ny linse til speilrefleksen i bursdagsgave fra meg, og denne ville jeg selvfølgelig teste litt selv også. Linsen er forresten en Canon (Ultrasonic) EFS 60mm f/2.8 Macro USM linse, dvs en linse som bør være perfekt til å dokumentere nye perser med. Om 60mm kanskje er litt vel optimistisk gjenstår å se, karen på Elkjøp ymtet frempå om at jeg kanskje burde kjøpe 50mm i steden. Men vi fisker da ikke småfisk, gjør vi vel?

Vel ute på fjorden blåste det rimelig friskt. I det jeg passerte Grimsøya begynte det å regne i tillegg. Men jeg bet tennene sammen og kjørte over til Nesoddensiden, slapp riggen på 30 fot og dorget mot Nesoddtangen i 2,7-2,9 knop. Jeg oppdaget at jeg hadde glemt stackeren til dypriggen, så derfor kjørte jeg bare med en stang på den, og så en stang med en 40g blyparavan på i tillegg.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
998 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 005 visningar