Som bekant för de flesta läsare så fick jag en långärmad tröja av Johan Kimming när vi var ute och fiskade. För de som missat de så var det en Aclima LightWool Longsleeve.
Har tidigare fått höra följande av en annan Göteborgare som flyttat till Sveriges huvudstad: "Andreas, du måste skaffa dig ett underställ i ull."
Ja visst har jag tänkt men hur stor skillnad kan det egentligen vara mot för ett helt vanligt underställ i blandat material. Nu vet jag!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Har tidigare fått höra följande av en annan Göteborgare som flyttat till Sveriges huvudstad: "Andreas, du måste skaffa dig ett underställ i ull."
Ja visst har jag tänkt men hur stor skillnad kan det egentligen vara mot för ett helt vanligt underställ i blandat material. Nu vet jag!
Har aldrig ägt ett skönare plagg. Det är som gjort för att ha i vårt svenska klimat där vädret kan svänga snabbt från varmt under dagen till kallt på kvällen. Den är otroligt tunn, och mjuk i materialet. Den får mina tankar att sväva iväg till Florida och fiske där, trots att det aldrig är något jag upplevt själv.
De senaste 3 passen har jag nu testat tröjan och den har skyddat och svalkat under den gassande solen, men för att sedan när det blivit kallare mot kvällen hållit mig varm.
Så en varm rekommendation kan jag ge detta plagg, och tack återigen Johan som öppnade mina ögon för 100 procent ull. Kommer bli fler plagg införskaffade för min del. Det kostar, men nu vet jag att det är värt det.
De senaste 3 passen har jag nu testat tröjan och den har skyddat och svalkat under den gassande solen, men för att sedan när det blivit kallare mot kvällen hållit mig varm. Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)