Jag och Adam möter upp Adams kusin David och hans Pappa Martin. Nu ska vi ut och leta gädda…
Taggade grabbar!

Martin dukar upp med god fika och nybryggt kaffe vad mer kan man begära
Tackar !
Jag krokar av en lite finare gädda brevid båten den får simma hem. Men något kort ska vi väll ha så denna får hamna här. Små gäddor blir större C&R.

Vi hittar gädda lite överallt men missar dom av lite finare kaliber denna dag. Vi prövar massor av olika drag och det mesta funkar, men väldigt försiktiga hugg denna dag så många går boom. Efter många många kast så sitter den där för David. Ett kast till sen ger jag upp säger han.
Tror gäddan hörde det för SMACK! Så sitter den bra kämpat David

Martin kämpar också bra mycket hårdare än jag hade trott trots bra med vågor och trång båt för 4 personer så går det förvånansvärt bra.
Smack Martin pappa son 1 – 1.

Sen förgyllde dessa underbara fåglar vår fiske tripp 3 st örnar lyfter över oss Martin grabbar kameran. Och fångar på håll dom på kort en GRYM upplevelse!

Några drag som användes denna dag var Mälar lure one off.

Och Pezon & Michel en grym bra spinnare i min favo färg.

Färden hem alla trötta och nöjda efteråt blev det pizza och många skratt tack för en trevlig dag.

/Jonas

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Taggade grabbar!

Martin dukar upp med god fika och nybryggt kaffe vad mer kan man begära
Jag krokar av en lite finare gädda brevid båten den får simma hem. Men något kort ska vi väll ha så denna får hamna här. Små gäddor blir större C&R.

Vi hittar gädda lite överallt men missar dom av lite finare kaliber denna dag. Vi prövar massor av olika drag och det mesta funkar, men väldigt försiktiga hugg denna dag så många går boom. Efter många många kast så sitter den där för David. Ett kast till sen ger jag upp säger han.
Tror gäddan hörde det för SMACK! Så sitter den bra kämpat David

Martin kämpar också bra mycket hårdare än jag hade trott trots bra med vågor och trång båt för 4 personer så går det förvånansvärt bra.
Smack Martin pappa son 1 – 1.

Sen förgyllde dessa underbara fåglar vår fiske tripp 3 st örnar lyfter över oss Martin grabbar kameran. Och fångar på håll dom på kort en GRYM upplevelse!

Några drag som användes denna dag var Mälar lure one off.

Och Pezon & Michel en grym bra spinnare i min favo färg.
Färden hem alla trötta och nöjda efteråt blev det pizza och många skratt tack för en trevlig dag.

/Jonas

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)