Hade en tanke på att montera det fast i den lilla båten, men beslutet landade på att göra det portabelt.
Surfade runt för lite inspiration på hur jag skulle lösa det, men det fanns inte allt för många tips och idéer så därför lägger jag upp här hur jag löst det.
Hållaren till givaren hade jag sån tur att få av en gammal arbetskollega. Han hade tidigare tillverkat det när jag fick låna ett ekolod av honom till en tävling.
Det består kortfattat av en hållare till skrivbordslampa och en metallstång med några borrhål i. Väldigt enkel att fästa och flytta längst relingen. Borrhålen använder jag för att dra "stripes" igenom som håller fast givarkabeln. Givaren är monterad med tillhörande fäste.
Jag köpte även en batterilåda på Jula för 89:- och fick ett 7,5Ah batteri av en vän. Något jag även köpte till var en säkringshållare, glassäkring och kabelskor på Biltema.
Något som finns kvar att göra är en bättre montering av batteriet i själva lådan men än så länge använder jag mig av ett par sittunderlag som klippts till för att passa i lådan. Luftpåsarna som skyddade ekolodet vid transport kom även de till nytta.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)