ThePikeFather: Helgens fiske. Nytt PB. 16/10-13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Helgens fiske. Nytt PB. 16/10-13

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Helgens fiske. Nytt PB. 16/10-13

Lördagen var planerad till fiske med min tjej. Hon har fiskat en gång tidigare, med mig då också. Då fick hon drilla en gädda modell mindre som jag fick på kroken. *Hennes första någonsin, så målet med lördagens fiske var att Joanna skulle få en egenfångad gädda. Allt annat var bonus. *
    Vid sen lunch i tid kom vi ut på min sjö. Algblomningen och det låga vattenståndet måste ha haft stor påverkan på fiskarna i sjön, för det nappar inte alls som det brukar. Visserligen hade vi riktigt fint väder, sol och relativt vindstilla. Kanske inte optimalt för fiske, men perfekt om man vill ha en mysig dag på sjön. *

Mys med rostbiff och potatissallad samt glas till drickan. Fördelen med att fiska med sin tjej. Jag tar mig sällan eller aldrig tid att äta på tallrik och glas och grejer. Riktigt mysigt!
    .
    Köpte ett av mina favoritbeten för två-tre veckor sedan till *Joanna. En knallrosa Bomber 17, sen köpte jag även en liten betesbox som jag stoppade i två Mitchelljigar. Allt man behöver när man ska komma igång med gäddfisket. *
    .
    Det var rätt dött för oss båda, jag fick en liten en gädda på mitt nya Turmoilbete. Turmoil går lite som en Manta i vattnet, men denna hade egenskapen, såfort man slutade pumpa betet så var det kraftigt sjunkande. Ska testa att byta krok, för de som satt på när jag fick betet var vassa, men jag tror även aningens tunga. (?)

En liten snipa som föll för Turmoil. *
    .
    Några kast senare hör jag min tjej säga, “-Jag tror jag har något på.” Inte helt övertygande, men still, faktum kvarstår. Det var en fisk på!!
    O inte vilken fisk som helst, på Bombern satt tjejens första helt egenfångade gädda!!! Riktigt skoj, och jag tror min tjej såg rätt nöjd ut. Fantastiskt! Kanske ytterligare en person som är blivit biten av gäddfiske.*
    Nytt PB för Joanna alltså. *
    .
    Hon har iaf efter fisketuren sagt “-Jag vill ut igen, och fånga större gäddor”. Det får man väl anse som en lyckad tur. *

Min*söta tjej ser aningens skeptisk ut!? *
    .

Sen kom leendet. * * Joanna och gäddan fann varann! *
    En riktigt trevlig dag på sjön, aningens segt fiske. Men med rätt sällskap är det alltid mysigt ändå. *
    .
    Söndagens fiske, då var det stämt träff med Göran”Goran, Håven” Danielsson och Mattias “Smeknamnslös” Fors i Norrtälje med omnejd. Möttes upp precis när solen började förgylla himlen med dess strålar.
    Göran har båt där vi la i Smeknamnslös*båt, men dagens till ära hade Smeknamnslös*med sig sin nya båt. En lång Scantic, typ 6,20 lång båt, hyffsad bred och med egenhändigt snickrad kasthylla i fören. Riktigt fin!
    Klart Smeknamnslös*ville köra med den.

Otroligt vacker morgon!
    .
    Även kring Furusund var det segt, många gäddor som var vid betena och ryckte. Men mest nyfikenhetshugg, gäddan åker fram till betet och “duttar” med stängd mun. Smeknamnslös*drog iaf första gäddan för dagen, men kommer inte ens ihåg vem som drog nästa efter det.

Gädda som tillslut föll för min jig från Dragon, en FattyPro.*
    .
    Störst för dagen blev iaf Smeknamnslös*fisk på 6+. 6,5 med blöt vågsäck. En riktigt fin fisk som högg precis vid båten. Fisken högg på ett nytt bete som Smeknamnslös*köpt 14 stycken av. Betet är ett mindre gummibete med tail. Tillverkat av en av våra mest kända tillverkare. RIKTIG SKIT var det! *Två av dem gick tailen av i första kastet. Helt sproljans nya! Sinnes, tror säkert 6-7 av dem gick sönder av att fiskas. Skamligt! Måste vart dåligt gummi från fabrik eller nåt. Smeknamnslös*ditt lata stycke! *Gå och reklamera! *

Göran “Håven” gjorde ett bra håvjobb. Fin fisk!

.

Smeknamnslös posar en 6+. En riktigt vacker gädda!

.

Smeknamnslös och Goran posar i höstsolen med en prima gädda!
    .

Två glada, en som fick stanna i båten och en som fick simma hem till sina vänner.*
    .
    Söndagens fiske var trevligt, men trist när inte fisken är med i matchen och vill hugga, det vi tar med oss var det fina vädret, Smeknamnslös*fina fisk och båt och en trevlig dag för övrigt. *
    Dagen slutade med 1 gädda för Goran, 2 för*Smeknamnslös*och jag fick 3. *Allt smått förutom*Smeknamnslös*fina gädda.
    .
    Allt gott!
    //TPF
    .
    Fotnot: Vi (Jag och Göran) hade ett bra smeknamn på Mattias, men han började gråta när han såg att jag skrev det i text. Så nu får han vara*Smeknamnslös tills han hittar ett smeknamn som han är nöjd med. Jag gissar att det blir typ SuperMatte, eller Världens bästa Mattias om han får bestämma. (?)
    .

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 852 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 345 visningar