Efterlängtat gäddfiske | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efterlängtat gäddfiske | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Efterlängtat gäddfiske | Pike Passion

Efter en period med grymt mycket skolgöra och noll tid till fiske kom äntligen en ledig lördag, taggad till tusen! Fisket började trögt, blåst nordan på sistone, lågt vattenstånd och temperaturen har sjunkit till ca 9-10 grader. Jag tar första lillgäddan på en brun Sandrajigg och senare tar Alex en met-gädda, ca 4kg, på en ganska stor abborre som agn. Vi hittar lite mer smågäddor i spaghettin på grunt vatten. Inte förrän på eftermiddagen händer det lite mer intressanta grejer. Vi hittar en vik där vinden legat på och vattnet är riktigt grumligt. Världens slackhugg på direkten och gäddan simmar tungt runt med min Jeff Boggs Big Boy i käften. Dags för håvning Alex, äntligeeeeen! Lite besvikna att den inte mätte över 100cm men vacker gädda och superkul ändå. 6,1kg och 97cm. Kul fight, riktigt stark. Bommar ett brutalt hårt hugg strax efter, svär en stund tills jag avbryts av Alex mothugg och spöböj! Arg gädda på ingång igen! Inser att det är min tur att lägga undan spöt och ta fram håven, med glädje, och in i håven ligger ännu en fin gädda tagen på real eel. Alex fina gädda mäter 95cm och är 5,9kg tung. Alex bommar precis som jag en gädda strax efter releasen. Verkade gå bra med fisk i området helt klart. Dagen avslutas med lite ekolodsutforskning på en framtida meteplats. 10 gäddor (6 mina 4 Alex) och två gäddor nära metern. Skoj! Smågäddorna fick inte vara med på bild. Här nedan är 97an och 95an.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 901 visningar