Första kastet | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Första kastet | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Första kastet | Pike Passion

Ibland händer det där roliga att man får en fisk på första kastet. Det hände mig idag och var en bra start på dagen. Jag tog en härlig sovmorgon och för att piggna till lite gick jag spontant ner till närmaste vik för att se om någon gädda var hemma. Jag möttes av en skärrande syn - is i hela viken! Gick en bit längre bort för att finna öppet vatten precis från kanten av en brygga och utåt. Gjorde sedan ett kast ut snett åt vänster, halvvägs inne - HUGG! Känner direkt i mothugget att det kan vara något bättre och började fundera över hur fasen jag skulle landa en större gädda från den höga bryggan med glansis över varje planka. Gäddan visar sig vara i medelklassen och jag lyckas precis få upp den, men inte utan ansträngning. Även denna gädda hade slukat jiggen och var krokad mitt i gommen. Gäddorna verkar hugga bra just nu, inga såna där tveksamma nafs och annat tjafs. Striking to kill, som när det är som roligast. Långsamma beten kanske är lättare att inhalera, eller något. 95cm och drygt 5 kilo. Tyvärr blev det en tråkig bild på gäddan på isen men den låg endast där en kort stund medan jag tog ut kroken och sedan knäppte en bild med mobilen. Gäddan simmade ner i det grumliga vattnet samma sekund som den nuddade ytan. Att fiska med denna lätta utrustning är helt fantastiskt roligt. Även mindre gäddor kan uppskattas och när det verkligen är krut i gäddan blir det definitivt en drillningsslektion. Förutom det roliga med drillarna är setet fjäderlätt och ger vansinnigt bra kontakt med betet. Jiggen är en Orka Shad Tail med en liten custommålning.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
990 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 906 visningar