Redan när isen började ge sig häromveckan, när man insåg att isfiske säsongen skulle bli otroligt kort i år så började man planera efterföljande fisket. Såg fram emot att testa flötestrolling så fort isen hade försvunnit egentligen, och igår var det dags. Vi trailade båten för första gången 2014 och Ottersjön skulle bli värd för dagen. Vädret kanske inte var de bästa för gäddfiske, helt vindstilla. Men när man väl hade möjlighet att fiska så fick man testa. Vi kom ut senare än vad vi egentligen hade velat då vi väntade till på lördagsmorgonen för att bestämma om det skulle bli fiske eller inte. Regn var vi inte sugna på att sitta i nämligen. Men det blev riktigt skönt väder.
En dryg timma in i fisket rycker det till i min ena mört, men sen inget mera händer, fören ett par minuter senare då flötet dyker och det tas lina från min rulle. Ett snabbt mothugg och det blir bara tungt. Först trodde jag nästan att det var bottennapp, sen känner jag några tunga knyckar. Gött med fast fisk! Hon bjöd inte på något större motstånd direkt förutom att hon gick och tryckte längs med botten hela vägen in till båten. Hon var precis vid relingen då hon visade sig första gången och vi såg att hon var av bättre mått.
Några snabba foton sen vägde och mätte vi henne innan hos fick återhämta sig och simma tillbaka.
6,17 kg och 95 cm lång. Störst hittills i år! En riktigt bra början på dagen.
En bra fångst som skulle vissa sig bli den enda på hela dagen. Vi hade en timma senare 2 hugg tätt inpå varandra men båda dessa missade vi. I övrigt var det stendött.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
En dryg timma in i fisket rycker det till i min ena mört, men sen inget mera händer, fören ett par minuter senare då flötet dyker och det tas lina från min rulle. Ett snabbt mothugg och det blir bara tungt. Först trodde jag nästan att det var bottennapp, sen känner jag några tunga knyckar. Gött med fast fisk! Hon bjöd inte på något större motstånd direkt förutom att hon gick och tryckte längs med botten hela vägen in till båten. Hon var precis vid relingen då hon visade sig första gången och vi såg att hon var av bättre mått.
Några snabba foton sen vägde och mätte vi henne innan hos fick återhämta sig och simma tillbaka.
6,17 kg och 95 cm lång. Störst hittills i år! En riktigt bra början på dagen.

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)