Hade ju sett på prognosen att det skulle komma regn och snö men våra meteorologer har ju en tendens till att gissa fel men denna gång hade de rätt.
Plus 0,8 grader, blåst och snö lockade fram fiskaren i mig, det ska ju inte vara alltför lätt. Slängde ihop fiskeprylarna och drog ut i snöblasket.
Vy från min balkong
Blåste ordentligt nere vid sjön och eftersom jag bara skulle vara ute någon timme så blev det ingen lång båttur.
Redan i första kastet klippte det på en okej gädda, den hade inte tvekat på betet som var en egen konf på en Storm (några namn i mellan) shad.

Lite fukt på linsen tyvärr
Ett trasigt bete som fått nytt liv med paddel
Vinden ökade och jag stretade på i en timme ungefär utan något mer hände så då plockade jag ihop för idag.
I eftermiddag ska vi förberedda inför King of Mälaren och färdigställa prisbordet. På lördag smäller det och jag har bokat in bättre väder.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Plus 0,8 grader, blåst och snö lockade fram fiskaren i mig, det ska ju inte vara alltför lätt. Slängde ihop fiskeprylarna och drog ut i snöblasket.
Vy från min balkongBlåste ordentligt nere vid sjön och eftersom jag bara skulle vara ute någon timme så blev det ingen lång båttur.
Redan i första kastet klippte det på en okej gädda, den hade inte tvekat på betet som var en egen konf på en Storm (några namn i mellan) shad.

Lite fukt på linsen tyvärr
Ett trasigt bete som fått nytt liv med paddelVinden ökade och jag stretade på i en timme ungefär utan något mer hände så då plockade jag ihop för idag.
I eftermiddag ska vi förberedda inför King of Mälaren och färdigställa prisbordet. På lördag smäller det och jag har bokat in bättre väder.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)