parabellum: Slarvig - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: Slarvig

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: Slarvig

Det har blivit tre*fiskepass men skrivandet på bloggen har uteblivit.*För att summera de tre/fyra fiskepassen:
    Karlskrona
    Fiskepass med killarna på karlskronafiske.com. En tämligen blåsig dag i Karlskronas västra skärgård som dessvärre inte bjöd på speciellt många fiskar i båten. I slutet av passet lyckas Håkan dock landa en fin fisk på 96cm. Jag landade tre minigäddor. Stort tack till Håkan för att jag fick mönstra på Bustern och hänga med ut.
    Utförligare text om fiskepasset
    Flugfiske
    En lugn och solig dag med flugfiskeutrustningen i hemmasjön. Efter mycket sökande hittar jag i skymningen betesfisk och jagande Gädda. Tre mindre Gäddor bjuder upp till dans på det overkligt mjuka spöet. Ser verkligen fram emot den dagen då jag lyckas ta en lite större Gädda på flugspöet!
    Fluga och spinn
    Tänkte att det var dags att fånga en större Gädda på fluga men vinden gör att mina planer snabbt får ändras. Det blir spinnfiske men bara två gäddor landas.
    Avbrutet pass
    Jag lämnar hunden hemma och åker ner till sjön efter jobbet. När båten just är ilagd och jag beger mig ut på sjön så ringer larmfirman och berättar att larmet har gått hemma. Givetvis har hunden på något sätt lyckats få igång larmet och fiskepasset får avbrytas.
    Gäddor 2014
    Anders: 28
    Martin: 37
    Emil: 0
    Tim: 10

Totalt: 75

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 888 visningar