Begav mig söderut i eftermiddags för lite multespan. Fick syn på en grupp skapliga multar redan på första platsen som såg ”lätta” ut. Körde frilina men klantade mig på andra utlägget, fastnade i en gren i vattenkanten. Blev tvungen att gå ner och lossa kroken och skrämde givetvis multarna. Stannade ändå kvar på platsen i hopp om att de skulle komma tillbaka. Det tog en knapp timme innan jag såg dem igen men sen tog det inte lång tid innan en multe surplade i sig min brödagnade krok. Detta var nog min kortaste multedrill någonsin, efter en första rusning så rullade den in sig i tafsen ett par varv och var sedan bara att veva hem. Den tappade pga detta tyvärr ett par fjäll men det var förhoppningsvis ingen fara med den, den tog ju inte ut sig i alla fall.

Den var 72cm och nytt årsbästa men den var slank och vägde inte mycket mer än 4kg. Det är ju inte heller nu multarna ska vara i sin bästa kondition.
Dem multarna jag har tagit nu det senaste har alla varit på olika platser vilket är lite kul.
/Tobias

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Den var 72cm och nytt årsbästa men den var slank och vägde inte mycket mer än 4kg. Det är ju inte heller nu multarna ska vara i sin bästa kondition.
Dem multarna jag har tagit nu det senaste har alla varit på olika platser vilket är lite kul.
/Tobias

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)