Vart dåligt med fiske sista tiden. Man har bara möjligheten att komma ut på helgerna pga av jobb och mörker. Tyvärr så har ju vädret ställt till det de sista helgerna. Men igår va vi bara tvungna sticka ut en sväng även om det blåste riktigt ordentligt. Så extremt sugen på flötestrolling så det fick det blir. Hinner knappt köra 20 meter innan första gäddan kliver på. En riktigt pigg sak som trots sin korta längd på ca 65 cm bjöd på en kort fajt. Det började ju minst sagt bra och förhoppningar steg. Men så fel man kunde ha. 2 timmar senare började mörkret falla över oss och vi hade bara bommat något enstacka hugg, inga mer fiskar i båten. Så vi bestämde oss för att åka in. Jag kör längst möjliga med spöna i vattnet in mot land och precis när vi knappt kan ha i grejerna mer utan att köra på grund så dyker mitt flöte. En ännu mindre gädda, precis vad jag för en gångsskull ville ha. Behövde en mindre för att ta hem och göra paté av. Sagt och gjort. Nu har vi en gäddpaté liggandes hemma och bara väntar på att det ska bli julafton.
Aldrig gjort paté innan så ska bli kul provsmaka.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Aldrig gjort paté innan så ska bli kul provsmaka.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)