I förmiddags passade jag på att gå ner på Garnsviken för att kolla in isen och pimpla lite abborre.
Isen var riktigt fin, 10-15 cm kärnis men hal som bara den så broddar var ett måste.
Det är ju lite lyxigt att fiska när det inte är en halvmeter is som man måst kämpa sig igenom även om det alltid är tryggt med en tjock och fin is.
Jag hade jag laddat upp med en flytoverall och MPS Multi Purpose Suit bara för att vara på den säkra sidan.
Mitt pimpelfisk var däremot ingen höjdare, fick inte ett minsta hugg. Tror det var väldigt länge sedan jag lyckades få en borre på pimpel i Garnsviken. Misstänker att jag fiskar på helt fel ställen.
Passar på att slå ett slag för Sportfiskarnas ”Det är korkat att inte bära isdubbar” kampanj.

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Isen var riktigt fin, 10-15 cm kärnis men hal som bara den så broddar var ett måste.
Det är ju lite lyxigt att fiska när det inte är en halvmeter is som man måst kämpa sig igenom även om det alltid är tryggt med en tjock och fin is.Jag hade jag laddat upp med en flytoverall och MPS Multi Purpose Suit bara för att vara på den säkra sidan.
Mitt pimpelfisk var däremot ingen höjdare, fick inte ett minsta hugg. Tror det var väldigt länge sedan jag lyckades få en borre på pimpel i Garnsviken. Misstänker att jag fiskar på helt fel ställen.Passar på att slå ett slag för Sportfiskarnas ”Det är korkat att inte bära isdubbar” kampanj.

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)