Uttern redo inför säsongen! | Skitviken deluxe - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uttern redo inför säsongen! | Skitviken deluxe

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Uttern redo inför säsongen! | Skitviken deluxe

Idag blev vi i stort sett klara med båten innan våren! Det enda som är kvar nu är lite silikonande och några kabelklämmor som ska smackas fast på ett par ställen.
    Kablar till länspump och till mitt nya humminbird 899 drogs fram och styrning och reglage åkte dit. Det blev en "specialare" med ett par galvade kabelskydd från biltema över durken mellan aktertoften och pulpeten, kanske inte den snyggaste varianten men dom fyller sin funktion i alla fall.
    Till givar-montaget körde jag på skärbrädevarianten som jag limmade dit med marin-epoxy och smetade runt lite silikon. Det känns tryggare att slippa borra hål i skrovet under vattenlinjen och sitter borde det göra ändå.
    Batteriet tänkte jag plocka med mig efter varje tur så den får stå i en batteribox i pulpeten under passen, sen tyckte jag att det kändes lättare att dra kablar dit än till aktertoften (man kanske är lite lat ibland).

Nu är det väl bara att invänta islossningen så man kan sjösätta och se om baljan flyter!

Bild på givar-montaget.
    Det blev som sagt inte den mest estetiskt tilltalande lösningen
    men det var lätt att montera och borde fylla sin funktion.
    Mellanmålet fick vara med på bild också.
    Bara att smaska dit lodet och köra!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
998 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 005 visningar