Morten Opsahl: Ismeite 11 mars - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Ismeite 11 mars

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: Ismeite 11 mars

Våren er i anmars, og isen begynner å bli dårlig på lavlandet. Isen på Steinsfjorden er ikke mye å skryte av nå. Det var mange fiskere utpå sist Lørdag, men om mildværet fortsetter, vil isen trolig forsvinne i løpet av ett par uker. Fangstene har heller ikke vært mye å rope hurra for i vinter, og nok en gang må jeg innse nok ett nederlag. Den største gjedda veide beskjedne 6,2 kg. Mort har det imidlertid vært nok av. 110 stykker havnet på isen på årets siste tur, og alle veide mellom 100 og 250 gram. Det er alltids kjekt å ha.

Juliane var heit, og heiste opp rundt 40 stk. Ikke dårlig til å være hennes tredje tur på isen noensinne.

I dag var det tid for en solotur. Valget falt på ett vann som er kjent for svært lite action, og noen få men gampedigre Gjedder. Det passet meg ypperlig da jeg hadde jobba natta i forveien. Da er det deilig å lene seg tilbake i godstolen å grille seg i sola og slippe å løpe etter sniperun hver halvtime.

En av vinterns investeringer. Har lenge hatt lyst på alarmer med receaver, og for ett par uker siden dukka de endelig opp i postkassa. Sammen med den lå årsavgifta på avensisen, noe som kommer like overraskende på meg hvert år selv om jeg veit at den kommer. Det blir nudler i ett par uker framover, men det får bare gå..

En annen trofast venn på fisketur.. Snus med multesmak. Det tok ikke lang tid før jeg lå å snorka i stolen. Våkna etter ett par timer, solbrent som pokker, men det gjorde absolutt ingenting. Våren er en fin tid. Varmt vær, feite gjedder og båtsesong rett rundt hjørnet.

Klokka ett kommer dagens første run på ett agn som ligger på en meters dyp inne ved land. Jeg løper som en gal og kliner til. Stanga stod i 90 grader og hjertet begynte å hamre. Fikk raskt beina ned på jorden igjen da jeg fant ut at det var ei bittelita snipe som hadde kjørt seg fast inne i sivet. Fikk den løs og satte på nytt agn. På vei tilbake til basecamp runner det i andre enden av stangrekka. Også denne gangen er stanga bøyd i 90 grader, men jeg kjente med en gang at dette var en bra fisk.

Det var ei bra dame. Ved første øyekast tippet jeg at vekta lå på rundt 9 kg.

Det skulle vise seg å være en kort fisk med ett overdimensjonert hode. Typisk brasmetygger. 103 cm lang.

7740 gram. Fin fisk og ny ismeitepb i vannet. Ikke verdens beste bilde, men satser på bedre bilder neste gang jeg fanger den når den veier 14 kg, hehe..

Det nærmer seg slutten på isfisket nå, men det blir nok en tur eller tre før jeg pakker sammen utstyret. Må tilbake til vannet hvor jeg fikk storgjedda for noen uker siden. Kjenner jeg gleder meg litt ekstra til det.

Forresten! Var en tur på Randsfjorden for noen uker siden (mens det ennå lå is der), og fikk denne flotte fisken på 800 gram på balanse. Det var det eneste som skjedde den dagen. Gjeddene glimret med sitt fravær. Har prøvd å knekke koden i Randsfjorden en stund, men det har jeg ikke lyktes med enda. Tips mottas med takk..

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 149 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 052 visningar
0 gillar