Jag visste att det skulle bli en regnig och kall dag på söndagen, men det var den enda dagen som passade.
Min äldsta dotter spelade schackfyran på lördagen och det ville jag inte missa, trots det perfekta fiskevädret som var då.
Eftersom Jonas hade annat att göra på söndagen, åkte jag med Jörgen och Lars från team JRL.
Det var 1 plusgrad och snöblandat regn när vi åkte iväg och det fortsatte så hela morgonen.
Fisket var trögt och händerna gjorde så ont att vi endast kunde kasta några kast innan det var dax att värma dem en kort stund för att sedan fortsätta.
Under dagen blev det ett par grader varmare och det gick lättare att fiska.
Regnet höll i sig hela tiden och allt blev dyngsurt.
Jag fick mitt första hugg på en grundkant och det var stenhårt. Fisken drog nästan spöt ur mina bortdomnade händer.
Vågen visade 8,6 kilo och hon var 101cm lång.* En stabbig tös med andra ord 
Vi fortsatte att fiska på olika platser som brukar ge utdelning, men det var helt dött. Klart att det stod fisk där och vi såg flera på lodet, men de var helt passiva och ville inte hugga.
Det tog ett bra tag innan den andra fisken ville hugga och denna gång var det Jörgens tur.
Den här gången var det en mindre fisk.
Vi började fiska oss hemåt igen, men gjorde ett stopp till på vägen.
På lodet såg vi att en del betesfisk hade samlat upp sig längs botten.
Sista chansen tänkte jag…********************************************** ************************************************** *************** Jag bytte till en shallowtacklad Dexter shad 340 Rudd, som jag blyade ner med ett päronsänke.
Jag fiskade hem betet sakta över botten och redan på första kastet fick jag ett hårt hugg.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 5,6kg* 81cm
Det fick bli den sista gäddan denna regniga dag.
När båten väl var uppdragen var det himmelskt skönt att sätta sig i en varm bil.
Nu är jag varm igen och längtar redan till nästa fiskepass.
Vi kanske ses där ute.
/Ante

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Min äldsta dotter spelade schackfyran på lördagen och det ville jag inte missa, trots det perfekta fiskevädret som var då.
Eftersom Jonas hade annat att göra på söndagen, åkte jag med Jörgen och Lars från team JRL.
Det var 1 plusgrad och snöblandat regn när vi åkte iväg och det fortsatte så hela morgonen.
Fisket var trögt och händerna gjorde så ont att vi endast kunde kasta några kast innan det var dax att värma dem en kort stund för att sedan fortsätta.
Under dagen blev det ett par grader varmare och det gick lättare att fiska.
Regnet höll i sig hela tiden och allt blev dyngsurt.
Jag fick mitt första hugg på en grundkant och det var stenhårt. Fisken drog nästan spöt ur mina bortdomnade händer.
Vågen visade 8,6 kilo och hon var 101cm lång.* En stabbig tös med andra ord 
Vi fortsatte att fiska på olika platser som brukar ge utdelning, men det var helt dött. Klart att det stod fisk där och vi såg flera på lodet, men de var helt passiva och ville inte hugga.
Det tog ett bra tag innan den andra fisken ville hugga och denna gång var det Jörgens tur.
Den här gången var det en mindre fisk.Vi började fiska oss hemåt igen, men gjorde ett stopp till på vägen.
På lodet såg vi att en del betesfisk hade samlat upp sig längs botten.
Sista chansen tänkte jag…********************************************** ************************************************** *************** Jag bytte till en shallowtacklad Dexter shad 340 Rudd, som jag blyade ner med ett päronsänke.
Jag fiskade hem betet sakta över botten och redan på första kastet fick jag ett hårt hugg.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 5,6kg* 81cmDet fick bli den sista gäddan denna regniga dag.
När båten väl var uppdragen var det himmelskt skönt att sätta sig i en varm bil.
Nu är jag varm igen och längtar redan till nästa fiskepass.
Vi kanske ses där ute.
/Ante
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)