Semestertider…* | Team Pro/Ribatex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Semestertider…* | Team Pro/Ribatex

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Semestertider…* | Team Pro/Ribatex

Ja nu var det dags för semestertider igen! Nu är tiden då man skall passa på att umgås med familjen. Man skall hitta på nya aktiviteter med barnen samt åka till alla djurparker och tivolin runt om i Sverige. Samtidigt skall man helst försöka hinna med att få sådant gjort som man inte hunnit med tidigare när man arbetat varje dag. Hinner du även kasta in en vecka utomlands under dessa 4 veckor (vanligtvis) så är lyckan gjord. Men hinner man koppla av och vila något under dessa veckor? Ja det får man iaf hoppas… =) Och så fisket, ja det ligger lite på sparlåga just nu då vi ägnar den mesta tiden med våra familjer men vi är pågång och förmodligen får jag och Micke leka lite längre in i kommande vecka. Idag så har jag och Micke fixat lite med båtarna och justerat lite småsaker. Och har man justerat något så måste man ju testa så att det fungerar efteråt. Sagt och gjort så förklarade jag för min sambo att jag måste nog ut en snabbis på sjön för att se om mina justeringar på bland annat motorn var korrekta. Och skall man ändå ut så kan man ju ta med ett spö… det skadar ju inte. Jag tog med mej min dotter Iris hon brukar tycka det är roligt att hänga med ut på sjön. Väl i sjön så verkade iaf båten fungera som den skulle så jag styrde mot ett känt gäddnäste. Fisket börjar segt och huggen uteblir, men jag vill ha ett hugg tänker jag. Annars kan jag inte åka hem… Skam den som ger sig. Och så kommer då ett sånt här hugg som betyder allt. Varför man överhuvudet taget fiskar gädda? Jo för ett sådant hugg som skrämmer en när det nästan sliter en av båten. Gäddan tar mitt tailbete med sådan urkraft att trots man varit med om detta tidigare, så blir man fortfarande lika chockad. Sommargäddor. Vilken skillnad det är på gäddorna nu i sommarkondis! Dom är så pigga att det knappt går att hålla i dom… Vilken power! =) Visst fisken jag tillslut landar är inget monstrum men ändå vad vi kallar bättre så då var iaf den kvällen räddad! Hatten av för Iris som kämpade på i blåsten med sin abumatic. Pappa jag förstår inte varför du får napp varje gång och jag bara gräs…?! Och det är inte så lätt att förklara heller. Men en sak är säker fortsätter du med samma tålamod som du gjorde idag så är det du som kommer att få fisk i framtiden och inte bara gräs. Som vanligt när jag fiskar nu för tiden så lyckades jag skada mej även denna gång på vassa gälbågar. Förra turen fick jag en ownerkrok rakt genom fingret när jag skulle landa en gös i mörkret. Ja ja , det som slår en är iaf att trots att man råkar ut för detta gång på gång så är man ändå alltid lycklig när man fått landa en fisk. =)
    Och glöm nu inte att vila lite under semestern! /Freddan

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 885 visningar