Provkörning av Scandica 450 ALU | Fiskebröder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Provkörning av Scandica 450 ALU | Fiskebröder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
    Sant, det är oftast så.
    Men vid prickskytte t.ex. är det väldigt stor skillnad att slå back på en 30 istället för en 50. Den större massan som förflyttas när 50-hästarens propeller byter varv kan göra stor skillnad på hur båten uppträder.
    Samma sak om du ligger och växlar fram/back för att balansera båten över ett eko. Om båten direkt hoppar upp till en knop eller nästan 2 gör stor skillnad.

Men som med allt annat får man räkna med en "inkörningsperiod" och självklart lär man sig hantera båten oavsett vilken motor som sitter på.
    Så långt tänkte aldrig jag��
    Har du kollat med Niklas hur han upplever det? Han kör ju en del pelagiskt. Jag tror även Ismo kör med 50hk på sin

Kommentera

Niklas har lärt sig hantera båten väldigt bra och jag tvivlar på att Ismo kommer få problem heller.
      Det är som sagt en inkörningsperiod med allt.

Tittar man runt lite finner man många som prickskjuter med stora motorer och gör det bra.
      Samtidigt vet jag en del som fått problem när de gått över till större båtar med större motorer. Och har man inte behov av den extra kraften en stor motor ger och prickskjuter ofta kanske den största motorn inte alltid är nödvändig.

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
        Niklas har lärt sig hantera båten väldigt bra och jag tvivlar på att Ismo kommer få problem heller.
        Det är som sagt en inkörningsperiod med allt.

Tittar man runt lite finner man många som prickskjuter med stora motorer och gör det bra.
        Samtidigt vet jag en del som fått problem när de gått över till större båtar med större motorer. Och har man inte behov av den extra kraften en stor motor ger och prickskjuter ofta kanske den största motorn inte alltid är nödvändig.
        Jag håller absolut med dig i ditt resonemang.

Själv går jag från en Linder 400 med styrpulpet och 15hk Suzuki till detta ekipage. Förväntar mig inga stordåd med fisket utan som du säger, är ju en inlärningsperiod som kommer ta tid. Var ju det när man började med prickskyttet i Lindern också.
        Sen kanske man har tagit i lite för mkt med motorn, men det lär väl visa sig

Kommentera

Jämfört med en Linder 400 har du fått betydligt mer båt att "bita" i nu

Lycka till med nya ekipaget!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
          12 svar
          3 856 visningar
          3 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
          87 svar
          6 359 visningar