Solo Abborre ! | Team Pro/Ribatex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Solo Abborre ! | Team Pro/Ribatex

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Solo Abborre ! | Team Pro/Ribatex

Det blev inget fiske för mej i helgen så det sög lite i fisketarmen idag. Efter jobbet åkte jag in på Coop forum och köpte mej en sån där god sallad som man får plocka ihop alldeles själv. Jag tog nog det mesta som fanns i den där salladsbaren, och utöver det även bröd och dricka. Planen var att rymma iväg ut på sjön ett par timmar ikväll. Med frugan på kurs och barnen hos mormor och morfar skulle jag helt enkelt bara kunna försvinna helt spårlöst. Nu var det bråttom hem och hämta båten, hoppas man inte möter någon som skall stanna och prata… Men allt gick bra, båten var kopplad på nolltid och bara ett litet tag senare hade jag både tankat och sjösatt den. Känslan när man glider ut med båten när det är finväder och man har god matsäck med är riktigt skön. Det blåste visserligen lite ute på fjärden och det gick faktiskt vita gäss ,men det skulle mojna senare under kvällen. Några tappra försök att kasta efter abborre i vågorna men det gick inget vidare och jag blev så sugen på salladen så jag var tvungen att äta istället. =) Efter maten fick jag mer energi till fiske och beslöt mej att söka borren i lite lugnare vatten och där fann jag även fisken. Jag börjar med att fiska på Stim som jag ser på ekolodet, det ser ut som stora bollar i mellanvattnet och där smäller det på ganska omgående. Men det är ingen storlek på abborrarna. Efter ett gäng abborrar söker jag vidare och runt en vassbeklädd udde ser jag att fisk jagar i ytan. Jag kastar ut min jigg och smack! visst är det bättre fisk här! Det är kul när man äntligen hittar dom. Det slog mej att det faktiskt var rätt längesen som jag var ut ensam och fiska och jag hade nästan glömt bort hur skönt det kan vara. Man behöver inte ta hänsyn till andra och man får mycket tid över att ”rensa huvudet”. =) Men man får tänka på säkerheten när man är ensam på sjön, det är stor skillnad på vara ensam eller om man är två i båten. Brukar ni inte eller har aldrig fiskat själva så tycker i alla fall jag att ni skall prova det. Prova så får ni se vad jag menar. /Freddan

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
994 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 985 visningar