Jag såg på väderappen att det skulle bli en regnig lördag och tyckte faktiskt att det skulle bli spännande att testa en av mina nya sjöar i regn och rusk. Helt nya förutsättningar då hela hösten har varit solig och fin. Jag föredrar sällan regn. Det gör väl aldrig någon glad men det är ju en nödvändighet som knappast någon skulle vilja vara utan när allt kommer omkring.
När jag sjösatte båten i halvmörker på morgonen så blåste det redan kraftigt och det kändes hett. Jag tog det mycket lugnt och puttrade ut mot den fiskeplats jag fantiserat om innan. En plats jag tidigare lurar några små men hela tiden haft känslan av att där finns större. Jag hakade snart av en liten rackare vid båtkanten. Nästan direkt fick jag haka av en till innan jag fick stå nötandes en stund. Jag testade lite allt möjligt. Olika beten och tempo. Tillslut högg det och denna gång möttes jag av ett tyngre motstånd.
100cm 8,5kg. Fisken var pigg och gjorde grymma rusningar mot hård press. Snart låg den trött i håven och villigt gick den med på att snabbt bli fotograferad, vägd och mätt.
Det blev inga fler hugg denna dag.
/Joel.
/Joel.

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
När jag sjösatte båten i halvmörker på morgonen så blåste det redan kraftigt och det kändes hett. Jag tog det mycket lugnt och puttrade ut mot den fiskeplats jag fantiserat om innan. En plats jag tidigare lurar några små men hela tiden haft känslan av att där finns större. Jag hakade snart av en liten rackare vid båtkanten. Nästan direkt fick jag haka av en till innan jag fick stå nötandes en stund. Jag testade lite allt möjligt. Olika beten och tempo. Tillslut högg det och denna gång möttes jag av ett tyngre motstånd.
100cm 8,5kg. Fisken var pigg och gjorde grymma rusningar mot hård press. Snart låg den trött i håven och villigt gick den med på att snabbt bli fotograferad, vägd och mätt. Det blev inga fler hugg denna dag.
/Joel.
/Joel.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)