Team Hauki - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Hauki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    VI SKA TILL RUGEN....
    https://www.facebook.com/TeamHauki/?...homepage_panel

    Kommentera


    • #22
      https://www.facebook.com/TeamHauki/?fref=ts

      En bra helg på alla sätt och vis.
      115 cm slemmig kärlek

      Kommentera


      • #23
        https://www.facebook.com/TeamHauki/

        Första turen med Jaris nya båt, på mina gamla hemmavatten i Furusund.

        Kommentera


        • #24
          www.fisheco.se/blogg/fiskesyndrom/

          Här kan du läsa om vår senaste tur där vi hade äran att ha med oss vår favorit bloggare Fiskesyndrom.

          Kommentera


          • #25
            Helgens fiske.
            Metallica och skeddrag var melodin.
            https://www.facebook.com/TeamHauki/?...homepage_panel

            Kommentera


            • #26
              Roslagspike i Lördags.
              Gäddfiske när det är som bäst och värst.

              Läs mer på vår FB sida.

              https://www.facebook.com/TeamHauki/?...homepage_panel

              Kommentera


              • #27
                Projekt Roslagspike.

                Oj vad länge sedan det blev någon uppdatering här.
                Halva teamet, dvs far och son Waxin har kommit på en halvgalen ide, vi ska vinna Roslagspike i år, eller vinna och vinna. Vi ska komma topp 10 och det med begränsade resurser.

                Först ut var att hitta en båt. Givetvis vill vi båda ha en fullsmetat gäddräcer för en halv mille, men eftersom vi inte har de ekonomiska resurserna så tänkte vi om.
                När vi fiskar ihop fiskar vi bra, vi känner varandra och oftast behövs det bara en blick för att den andra ska förstå vad man vill. Vi har också samma syn på hur vi ska fiska och var. Ibland är det pannbensfiske en heldag och ibland gäller det att täcka vatten.
                Så tanken är att pröva hur mycket prylarna och båten spelar in på resultatet, givetvis kommer vi inte komma först till vikarna och eftersom det är en jätteliten båt kanske vi inte ens kan åka dit vi vill.

                Båten ja, Det är en Buster mini som stått några år och väntat på bättre tider. Den är i fint skick för sin ålder och nitarna är fortfarande täta.
                Under vintern kommer den fixar till en mini gäddräser och med minimal budget, men fortfarande så pass så vi kan mäta oss mot resten av startfältet.

                Än så länge har vi båt, trailer och motor (hoppas vi, den har varit med ett tag så bästa mekaniker kompisen ska få se över den i vinter)
                Eftersom båten är från tidigt -80 tal, är givetvis också motorn en hederlig -80 talare med ryckstart på hela 20hk.

                Elmotor måste vi ha, däremot skippar vi ankringsfunktionen. Dels av ekonomiska skäl men också för att vi har en tanke om hur den påverkar fisket.
                Står man still kör man Talon, eller i vårt fall ankare, för det ska vara fritt från vibrationer runt båten. Jag är helt övertygad om att en gädda som jagar ett litet bete mot båten inte uppskattar och ibland till och bet tappar bort betet när det närmar sig och rörelserna från betet blandas med vibrationerna från elmotorn.

                Ekolod, ja det är en djungel, men både jag och sonen vill fiska med SI, vi vill ha en möjlighet att se hur braxstimmen rör sig osv så ett kombinerat GPS/ traditionellt lod med SI får det bli, och eventuellt får det följa med till en ny och större båt om det någon gång skulle bli så.

                Sedan är det bara inredningen kvar.
                Mer eller mindre allt kommer kläs i marinplyfa och nålfilts matta, tack gode gud för att sonen är mattläggare.....

                Slutligen lär vi måla och dekaltrimma skrället.

                Ska försöka posta lite bilder om hur projektet fortskrider, men bli inte skräckslagna om nu ser en liten gäddräcer fara mellan vassarna i vår, det är bara vi.

                Har ni tankar och ideer får ni gärna dela med er. Vi är öppna för alla bra tankar och förslag. (min största fundering just nu, förutom om motorn funkar, är var vi ska få plats med håven och mätbrädan. För även om sonen är en flugviktare så väger jag in på närmare 85 pannor och båten är inte stor.)

                Tight lines på er//Team Hauki, Freddan

                Kommentera


                • #28
                  Click image for larger version

Name:	BusterIMG_0462.jpg
Views:	1
Size:	114,2 KB
ID:	1785834

                  Kommentera


                  • #29
                    Team Hauki
                    Publicerat av Fredrik Waxin · Alldeles nyss ·



                    FRUSTRATION......

                    Idag är det 14,e Mars, vilket betyder att vi bara är dagar ifrån den helg jag alltid tagit de första spinnfiskade gäddorna för säsongen. Så lär det inte bli i år.
                    På den lokala ån ligger en tunn grötbrun is, på sjöarna och i skärgården kommer islossningen inte ske förr än om några veckor.

                    Lite tur är det kanske, för det ger oss tiden att ev hinna klart med mitt och Jockes båtprojekt.
                    Igår monterades elmotorn, och så fort det blir lite varmare kan vi förstärka akterspegeln och få dit motorn... ingen utav oss kan speciellt mycket om elektronik så det lär bli en hel drös med svordomar.
                    Vi har tagit beslutet att meka dit ett kastdäck, men alla andra modifikationer får vänta. tanken var att bygga om hela bakdelen för att få ut en kastplattform där också, men både det och målning av båten får vänta tills efter säsongen. Nu vill vi bara få ihop skrället och dra ut på sjön.
                    Det kommer inte bli någon skönhet, men snabb, funktionell och dekaltrimmad (om vi hittar dekaler och klistermärken). Det är något inom mig som säger tvärstopp till att betala för att göra reklam. Så det är rent ut sagt pinsamt av er/dem större företagen som säljer små sketna klistermärken för några tior..

                    Ja just det. -När vi ändå är inne på vårkänslor så är det en spöviftar mässa i Hufvudstaden i helgen.
                    Jari och Ali kommer stå i Jiggar.se monter, medans jag och Jocke mest ska glida runt och pelja nyheter och hälsa på vänner och bekanta. (Om någon har extrabiljetter, så kan ni kasta dem hitåt)
                    Finns en hel del grejer på to doo listan och betesbyggargatan samt ett besök hos de andra cyberfiskarna som Bloggar, vloggar och fyller internet med läsvärda anekdoter tex (Pata hos U-A Pike brigade, fiskesyndrom mm ska också givetvis få en del av vår tid.

                    MEN tänk om isen går på ån... då stannar jag hemma och fiskar.

                    Kämpa tappert mina vänner för tro det eller ej, förr eller senare kommer våren och värmer våra frusna sportfiskesjälar.

                    Tight lines på er //Team Hauki Freddan

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
                    11 svar
                    3 173 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
                    85 svar
                    5 772 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
                    26 svar
                    2 229 visningar
                    15 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
                    12 svar
                    537 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
                    15 svar
                    1 420 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Kolnej
                    av Kolnej
                     
                    Arbetar...
                    X