Sega Mälargäddor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sega Mälargäddor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sega Mälargäddor

Våren har kommit med storm steg, trodde aldrig att en så tjock is kunde försvinna så fort! Härligt nu när det börjar dra ihop sig till det roligaste gäddfisket!
    Det har inte blivit något direkt båtfiske för mig då jag var tvungen att byta belysning på trailern innan jag kunde besikiga den, men nu när allt fungerar och fisket börjar arta dig känns det riktigt bra!
    Både igår och idag körde jag och Jonas lite rekafiske inför nästa veckas King av Mälaren.
    Gårdagen skulle ha bjudit på hyggligt väder enligt prognosen men givetvis skulle inte det stämma….blåst, regn och kallt vatten gjorde fisket därefter. Fisken var riktigt svårflörtad så vi fick verkligen nöta för att locka dem till hugg!
    Så idag skulle det åter vara bra väder men men….det fina vädret kom först efter avslutat fiske….
    Vattnet vi fiskade på idag höll en temperatur på mellan 2,8°-6,4° och även här var fisket riktigt trögt! Vi missade mycket hugg där dem helt enkelt inte riktigt var i farten men vi krokade även en hel del fisk…men för att få dem sitta kvar på krokarna fick man kämpa!

/Micke

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 895 visningar