Nordnorge dag 3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnorge dag 3

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nordnorge dag 3

Hälleflundrafrossa! Äntligen så lossnade det lite. Efter en seg inledning på dagen med ett riktigt skitväder och inget vidare fiske så blev det i alla fall bättre på kvällen. Fiske är fiske och det gäller att aldrig ge sig. Vi kämpade i ovädret under förmiddagen och det var snudd på stormbyar och hagel när det var som värst… Micke och grabbarna fick en del godkänd torsk och havskatt medan vi enbart fick mindre fisk som fick åka tillbaka igen. Efter ett tags nötande på olika platser så bestämmer vi oss till sist för att testa en kant där andra har haft turen före oss. Vi påbörjar trollingen i dom två meter höga vågorna och det är riktigt krångligt att hålla rätt kurs. Precis när vi åker ned i en vågdal så tar det tvärstopp i mitt spö.. Bottennapp i stormen… Jag kämpar febrilt med att försöka styra båten samtidigt som jag försöker lösgöra jiggen. Då känner jag att botten börjar röra på sig och jag har faktiskt fisk på… ! Flundran fightar hårt men efter en kort men hård drill så kan jag lyfta in den i båten. Nu vänder det! Efter detta blir vädret om möjligt ännu sämre och vi blir tvungna att återvända till centret för att ta skydd. På centret får vi reda på att grannarna har tagit en väldigt stor flundra och vi får nytändning. Vi måste ut igen… Vi bestämmer oss för en plats som ligger lite längre bort som vi har trott på. Väl på plats så får vi uppleva ett magiskt fiske på hälleflundra och vi landar flertalet fina fiskar. Alla i Mickes båt landar flundror och Micke tar kvällens största. I vår båt landar jag och Johan varsin fining och vad kul det är att drilla dessa urtidsmonster…! Jag vill rikta ett stort grattis till Johan som bärgade sin första hälleflundra idag på ett mycket snyggt sätt. Nu har han fått smak för detta så nu finns det ingen återvändo. ??/Freddan

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 152 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 052 visningar
0 gillar