Igår hade vi ett riktigt bra fiske men idag var det mycket sämre. Vi riktade fisket som vanligt efter hälleflundra men dom var så svårflirtade… Vi kom igång lite senare idag då det blev sent igår så vi var på plats runt 11 tiden. Micke och grabbarna var på plats före oss men hade inte haft några känningar innan vi kommit. Vi riggar med våra favoriter ifrån gårdagen och påbörjar trollingen. Sakta glider vi fram i cirka 2 knop. Vi kör med varsitt handhållet spö och jag styr skutan. Idag kände jag mig faktiskt lite trött då det efter ett par dagar är rätt krävande att hålla ordning på båt , plotter, djup, riktning, hastighet, sitt eget fiske och även mina teamkamraters. Men det gör inget för det är ju så kul och spännande… ? Vi får kontakt ganska omgående i vårt fiske men flundrorna sitter inte. Vi glider in mot en grundklack och Janne får ett stenhårt hugg på sin jigg men som vanligt så släpper fisken. När Janne tar hem jiggen så ser jag en stor skugga som följer efter. När jiggen kommer nära så uppenbarar sig en stor hälleflundra som följer betet. Otur…! Något senare ligger vi och trollar på 35 meter när det smäller i Johans spö! Linan går av i mothugget och vi förstår att den här fisken var av rätt kaliber. Linan hade inte gått av om den hade varit sjysst utan måste dock ha haft någon skada på sig. Marginalerna är inte på vår sida idag helt enkelt. Vi lyckas kroka några mindre torskar men det är också allt. Micke lyckas efter mycket om och men fånga en mindre flundra och mot slutet även en bättre torsk så det räddar dagen lite. Imorrn skall det bli snöblandat väder så vi får se hur det går. So long! /Freddan

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)