Nordnorge dag 5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnorge dag 5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nordnorge dag 5

Dagen då det mesta gick fel.. I alla fall i vår båt. Vi kom iväg lite senare än dom andra även idag men väl på plats så påbörjas trollingen på ett smidigt sätt. Vädret är okej idag och det känns faktiskt riktigt bra när vi väl har kommit igång. ? Vi trollar våra jiggar precis över bottnen där djupet ligger på mellan 25-35 meter. Men det är dött. Inga kontakter och tiden går. När vi rundar en udde så får jag ett hugg och fisken har faktiskt lite tyngd. Men såklart så släpper den efter några sekunders drill. Det var nog en torsk säger jag å inte så stor. Men när fisket är segt så svider det vilka fiskar man än tappar. Vi får rapport från Micke och grabbarna att dom har fångat en liten flundra men att dom också har det rätt segt. Vi bestämmer oss för att testa en ny fiskeplats och väl där så fortsätter vi trollingen. Lika segt här.. Vi får några småtorskar men det är också allt. Vi träffar dom andra som ligger och bottendunkar med jiggar efter flundra och vi bestämmer oss för att också testa. Vi börjar på cirka 40 meter och driftar in över branten. Janne känner ett nafs i sin jigg och drar till… Sen brakar helvetet löst.! Det skenar ett lok där nere och rusningen är något vi inte sett tidigare.. Då händer något med rullen.. Det finns ingen slirbroms. Linan är stum när fisken gör en rusning och pang! Där gick tafsen. Besvikelsen är så stor när man tappar en sådan här fisk! Jag känner på slirbromsen efter och allt känns som det ska..?! Vad hände? Allt är helt obegripligt. Vi fortsätter och Micke och grabbarna fångar en havskatt. Vi bestämmer oss för att återigen testa en ny plats och drar iväg. Vi trollar en sträcka där vi fått flundra tidigare och i andra vändan på grunt vatten så smäller det i mitt spö. Fighten varar i tio sekunder sen släpper fisken… Nu har vi ledsnat ordentligt och vi bestämmer oss för att dra hemåt för att få en något tidigare kväll. Något senare efter att vi har ätit på kvällen får jag ett sms av Micke. Kom ner till båtarna om 15 minuter när vi kommer in, Danne har fångat en fin torsk! Vi går ner och ja vilken torsk…! Vi låter bilderna tala för sig själva. ? Grattis Danne till en riktigt fin fisk! Vi hörs imorrn! /Freddan

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
1 007 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 125 visningar