Semester = multefiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Semester = multefiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Semester = multefiske

Som vanligt när det är semester så är det multefiske som står på schemat. De få gånger jag varit ute i sommar har det dock varit väldigt sparsamt med fisk att se och skitvädret som råder för tillfället gör det inte lättare. Tex så var jag och Daniel ute på en roadtripp längs halva Hallands kusten i början på veckan utan att se en enda fisk. (katastrof)
    Idag hade jag inte tänkt fiska alls men fick ett infall när jag var ute och körde, fiskeprylarna låg i bilen. Det blåste friskt och regnet hängde i luften och jag tänkte strunta i det när jag såg en virvel i vattnet. Var först osäker på om det var en fisk eller svallet från en sten då det gick ganska rejäla dyningar på platsen. Jag följde i alla fall en brödbit med blicken och visst gick det upp en multe och surplade i sig den. Gott, bara att lägga ut kroken och några minuter senare låg det en multe på 62cm och knappt 3kg i håven.

Så är det med multefiske, ibland är det hopplöst och ibland är det hur lätt som helst. Detta var faktiskt min första multe för i år, minst en månad för sent.
    Det är heller ingen bra trend man ser här i mina trakter, det verkar bli sämre och sämre med multe för var år. Får hoppas att det vänder men oroande är det och det skulle vara trist om man inte skulle kunna fiska multe i framtiden. Den är med sin lynnighet och styrka i mina ögon den roligaste sportfisken vi har i landet.
    /Tobias

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 864 visningar