Team Colibri og Pioner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri og Pioner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Colibri og Pioner

Det er ingen hemmelighet at en av teamets medlemmer har en forkjærlighet for plast, nærmere bestemt rotasjonsstøpt plast.
    Dag og Lars i Pioner 14 Active på Hurdalsjøen
    I et drøyt år har da også Dag (R) samarbeidet litt med Pioner, i form av en idéutveksling rundt hva som kan gjøre Pioner enda bedre som sportsfiskebåter.

I 2018-katalogen har sågar Dag blitt midtsidemann, du kan lese katalogen selv HER. Dag finner du på sidene 18 og 19.
    S 18
    S 19
    At fiskeutstyret PR-folkene til Pioner bestemte seg for å "pynte" artikkelen med er ganske langt unna hva Dag vanligvis fisker med får så være. (For de som ikke har fått det med seg; Dag er "die hard" multiplikator-fan.)

Jeg har fisket en hel del fra Dags Pioner 14 Active selv, og må bare innrømme at som fiskeplattform fungerer den meget bra. Dags modifiseringer med kastedekk i front, stoler, elektrisk frontmontor og diverse stangholdere og elektronikk har gjort at båten er svært vellykket til spinnfiske og vertikalfiske. Den er ideell for 1 til 2 sportsfiskere, og den er blant de mest stabile 14-fotere jeg noen gang har satt mine ben i. Tre mann kan spinnfiske fra den uten å måtte planlegge når den enkelte skal flytte føttene fra A til B i båten og det er en egenskap man ikke finner hos mange båter i denne størrelsen.
    Undertegnede i Pioner 14 Active.

At konstruksjonen av rotasjonsstøpt plast tåler det utroligste gjør at båten internt i teamet har kallenavnet "Fender`n". Den er virkelig et alternativ til det mer klassiske materialvalget for sportsfiskebåter i denne størrelsen (aluminium) og bør være med på listen over båter du skal se på hvis du er i markedet for en båt i denne størrelsen.
    Elektronikk, stangholdere og ymse RAM må man ha.

I videoen under ser du Lars utnytte kastedekket i front:

Läs mer på bloggen

Trevligt om Pioner satsar på sportfiske. Intressant om de har löst fästet för frontmonterad elmotor, det hade jag lite knep och knåp med på min Pioner 15.

Kommentera

Her er første generasjon feste:

Andre generasjon har jeg ikke bilder av på nett, det er under testing nå. Så får vi se hvor mange generasjoner Dag må gjennom før det blir godkjent for produksjon.
      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
      4 svar
      3 191 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg mikejohnson  
      Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
      91 svar
      7 130 visningar
      0 gillar