Testet: Lowrance FishHunter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Testet: Lowrance FishHunter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Testet: Lowrance FishHunter

    FishHunter og Deeper har lenge vært antatt å være de beste av de kastbare ekkoloddene, men hvem er egentlig best av de? Vi går i dybden på FishHunter og sammenlikner litt med Deeper underveis.
    Vi skrev en utfyllende test av Deeper HER, etter nesten ett års bruk av to Deeper Smart Sonar Plus+ i teamet. Både Lars og jeg har hatt glede og nytte av Deeperne våre, også etter testfasen, men samtidig lurt på hvordan Deeper hadde klart seg i konkurranse med FishHunter.
    Joda, FishHunter fungerer.
    FishHunter har levd i skyggen av Deeper her i Europa, men det endret seg da Navico (eier av Lowrance, Simrad og B&G) kjøpte FishHunter i august 2017. Allerede måneden etter var FishHunter "rebranded" og vi skrev DENNE artikkelen om den. Artikkelen du leser nå er en test av FishHunter, og sammenlikning av den mot Deeper. For mer dyptgående informasjon om Deeper, bør du lese artikkelen hvor vi bare testet den.
    Klare for kamp.

    Vi fikk tilsendt to FishHunter, både den mest avanserte modellen FishHunter 3D og den litt enklere FishHunter Pro. Lars fikk en FishHunter Pro, og den fikk sin første tur på isfiske allerede samme uken han fikk "kula" i posten. Jeg (Erik) beholdt FishHunter 3D, og la opp et aldri så lite testløp mellom den og Deeper Smart Sonar Pro+. FishHunter 3D har fått kjørt seg både i saltvann og ferskvann siden det, ved bryggefiske, isfiske, fiske fra land og med jolla.
    Ideelle for isfiske?
    Prismessig ligger Pro rundt 1.700,- og 3D rundt 2.200,- kontra Deeper hvor toppmodellen Smart Sonar Pro+ ligger rundt 2.800,- mens den enkleste Fishfinder 3.0 ligger rundt 2.000,- Ved første øyekast ser det unektelig ut til at FishHunter gir mer for pengene enn Deeper.

    La oss ta en kjapp titt på de tekniske forskjellene her. Jeg dropper Deeper Smart Sonar Pro i sammenlikningen, siden den er identisk med Pro+ bortsett fra den interne GPS-mottageren i Pro+:
    FishHunter versus Deeper skjematisk
    Som du ser har vi ikke funnet oppgitt diameter på FishHunter, men vi har målt den til 8,8 cm på det bredeste, kontra kontrollmålt Deeper til 6,7 cm på det bredeste. (Tilsvarende tall for høyde er 10 cm for FishHunter og 6,4 cm for Deeper.) FishHunter er med andre ord merkbart større rent fysisk. Vi har ikke funnet oppgitt batteritid på Deeper 3.0 men forrige versjon hadde oppgitt batteritid på 6 timer. For alle variantene har vi inntrykk av at oppgitt batteritid stemmer nogenlunde ved bruk sommerstid. Ved isfiske må du påregne 25-50% kortere batteritid enn oppgitt.

    Mer om FishHunter-appen.

    Menyen i appen er bygget opp rundt Maps, Sonar, Catches og Add Catch.
    Startbildet med kart
    Kartet er fra samme kartleverandør som Deeper bruker (Carto), og som på Deeper kan du skifte mellom tradisjonelt kart og satellittfoto. Pussig nok ligger ikke menyvalgene for å se dine egne dybdekart eller 3D-kart her, de ligger under Sonar. På bildet over ser du at jeg har lagt inn en fangst der den røde markeringen med fiskesymbol er. Klikker jeg på den får jeg opp detaljer rundt fangsten.
    Bilde kan også legges inn.
    Her har Lowrance en jobb å gjøre, for å få listen over fangster til å gi noe for oss i Skandinavia. Mange av våre fiskeslag mangler i listen over arter, inkludert abboren på bildet over. Vår abbor heter "red fin perch" på engelsk, mens valget i appen bare gir "yellow fin perch" som er den amerikanske slektningen til vår abbor. Appen har heller ikke støtte for noen skandinaviske språk, så her går det i engelsk. I følge Lowrance er årsaken til dette tidspress, og appen vil bli oppdatert utover våren med både språk og fiskearter. Jeg savner en mulighet til å endre dato på innlagt fangst, og mulighet for notater inne på selve fangsten. Personlig hadde jeg helst sett at man også brukte latinsk navn, som tillegg til det lokale navnet på lokalt språk og engelsk, siden mange lokale navn på fiskearter sammenfaller slik at ulike arter har samme navn litt avhengig av hvor du er i verden.

    Fangster du legger inn er i utgangspunktet åpne for alle som har lastet ned FishHunter-appen, og oppdateres i løpet av sekunder. Du har dog en mulighet til å unngå all åpenheten, under innstillingene på din bruker kan du slå av den åpne delingen slik at dine fangster ikke er synlige for alle.

    Vi må nesten forutsette at kartdelen i FishHunter skal utvikles betydelig fremover. Samarbeidet med appen FishBrain og slektskapet til C-Map Genesis åpner for spennende kombinasjonsbruk. Som et minimum forventer vi at man skal kunne se Social Map-delen av C-Map Genesis i FishHunter-appen, slik at disse kan brukes sammen med FishHunter, og helst kombinert med FishHunters live-kartlegging. Dessverre er ikke noe av dette på plass per i dag.

    Sonardelen er nok den mest spennende for de fleste, og pussig nok er det også her du finner kartene du har laget selv. Jeg sier "pussig nok" fordi at det er helt greit at de ligger der når du er ute på tur, det gjør det enkelt å bygge på de, men det er litt pussig at du ikke har direkte tilgang til de via kartdelen og dermed kunne sett dybdekartet ditt sammen med dine registrerte fangster i oversiktskartet. (Slik du kan med Deeper.)

    Undermeny for Sonar
    Skjermbildet over viser Sonar-undermenyen for FishHunter 3D. 3D Fishing, Directional Casting og Ice Fishing er alle varianter av ekkoloddvisninger, mens 3D Structuremaps og Bathymetric Maps er varianter av kart. Før vi begynner med å se på ekkoloddvisningene, bør vi ta en kikk på ekkoloddgiveren til FishHunter:
    5 ekkoloddgivere under FishHunter 3D.
    Selv om FishHunter 3D og Pro ser like ut under, så er det bare plastikkskallet. På innsiden av plastikken er det stor forskjell, i form av at 3D har 5 ganger flere ekkoloddgivere enn Pro. FishHunter 3D er rett og slett MBS (Multi Beam Sonar) og det er ikke så rent lite morsomt på et ekkolodd i denne prisklassen. FishHunter Pro mangler 4 av de 5 ekkoloddgiverne og kan derfor ikke lage 3D Structuremap, vise ekkolodd i 3D-bilde eller angi retning mot fisken slik storebror 3D kan. Pro kan fortsatt brukes til å lage dybdekart og som tradisjonelt ekkolodd, det vil si de samme basisfunksjonene som i Deeper-modellene.

    3D Fishing
    FishHunter 3D kan med de 5 ekkoloddgiverne gi flere 3D-varianter og 3D Fishing er et 3D-bilde av hvor fisken er. Fisken vises på skjermen både med antatt dybde, og om den står til høyre eller venstre for din FishHunter. Denne visningen har kun Fish-ID, ikke tradisjonelt ekkoloddbilde.
    3D Fishing
    Bildet over er ved bruk fra bryggen og med alle detaljer skult for den enkleste visningen. Slår vi på alt vises langt mer informasjon, og FishHunter forenkler bildet ved symbolbruk.
    Alle detaljer vist.
    Antatt vegetasjon på bunnen vises som grønne busker. Fisk vises både med antatt dybde og hvor de er i forhold til FishHunteren og bunnen fargelegges etter gitte dybdeintervall. De intervallene stemmer igjen med fargene mellom dybdekonturene (isobatene) i dybdekartet man kan lage. 3D Fishing er et veldig "prosessert" bilde, her ser du ingen rådata i det hele tatt, bare bilder generert av softwarens oppfatning av hva ekkoloddet ser. Man kan like eller mislike den måten å vises data på, jeg tror den har noe for seg i situasjoner der brukeren ikke har noen kunnskaper om bruk av ekkolodd. Symboler med fisk og busker gjør det unektelig svært enkelt å forstå hva man ser på. Heldigvis finnes det varianter med mindre ekstrem prosessering også:

    Directional Casting er nok varianten som er mest aktuell ved fiske fra land eller ved dorging uten fiskesymboler. Som for 3D Fishing sparker alle fem giverelementene til FishHunter 3D inn og gir total konevinkel på hele 72 grader.
    Dybde for hver giver samt farge for fisk
    Klikker vi så på den ekkoloddgiveren som markerer fisk, får vi et tradisjonelt ekkoloddbilde.
    Tradisjonelt ekkoloddbilde (2)
    I bildet over vises innstillingene jeg har valgt der og da til høyre, menyen kan selvfølgelig skjules. FishHunter har ikke A-scope (realtidsvindu) og man kan ikke justere scroll (bildefremrullingshastighet). Her har den en klar svakhet mot Deeper, som fikk A-scope i en oppdatering etter vår opprinnelige test. Jeg mistenker også at ping (som sier noe om hvor ofte ekkoloddets akustiske signal sendes ut) er lavere på FishHunter enn Deeper. Det er litt irriterende ved isfiske, hvor du typisk følger agnets bevegelse på skjermen, og tilpasser bevegelsen etter fiskens reaksjon der nede. FishHunter er merkbart tregere i oppdateringen av skjermbildet enn Deeper.

    Vi savner en palett (fargevariant) med hvit bakgrunn. Den blå på bildene over fungerer fint under dårlige lysforhold, men med solen på skjermen hadde en variant med hvit bakgrunn vært å foretrekke. FishHunter har riktignok ett visningsalternativ til, kalt "Fish View". Men denne sorterer også ut svært mye, det virker som det ligger på et støyfilter av det kraftige slaget. Samtidig kan man ikke velge å se ekko i sin opprinnelige form i dette bildet, kun som Fish-ID (fiskesymboler). Vi sliter litt med å se poenget med denne varianten og hadde gladelig droppet den for å ha en hvit og en mørk palett å velge mellom i steden. (Slik Deeper har.)
    Fish View
    Over ser du Fish View, under ser du det tradisjonelle bildet fra samme sted. Som du ser forsvinner svært mye informasjon i Fish View. Den lille fisken nede rundt 8 meter er borte, og jiggen min er heller ikke synlig i Fish View:
    Samme sted med med vanlig visning.

    Ice Fishing er i praksis vanlig ekkolodd (2D) med mulighet for flasher:
    Ice Fishing

    En ting som er rart ved bruk av isfiskemodus, er at FishHunters følsomhet i denne modusen er dårligere enn ellers. Ta en kikk på disse to skjermbildene:
    Isfiskemodus - merk ekkoet ved 7,5 meter.
    Kartmodus - ser du forskjell?
    På begge bildene over fisker jeg med en mormyscha med en enkelt maggot. Men som du ser er det bare et svakt ekko i isfiskemodus mens redskapen vises klart med et hardt ekko i kartmodus. (Og da er følsomheten maks i isfiskemodus mens den er på 3/4 av maks i kartmodus.)
    Målet - ikke stort men det skal det heller ikke være i en test.
    Jeg mistenker at FishHunter her automatisk bruker ulike frekvenser og dermed konevinkler. Det er en viss logikk i å bruke en lavere frekvens med bredere konevinkel ved vertikalt fiske som isfiske, og en høyere frekvens med smalere konevinkel ved kartlegging. Men fisker du dypt med liten redskap kan det fort være bedre med smal konevinkel også ved isfiske, for å få lavere signaltap og dermed bedre bilde. Her burde man helt klart kunne valgt frekvens (og dermed konevinkel) manuelt, slik man kan med Deeper.

    3D Structuremaps er Fishhunter alene om blandt de kastbare ekkoloddene, nødvendigvis fordi FishHunter 3D er den eneste kastbare varianten med flere ekkoloddgivere. Dette er til forveksling likt ekkoloddbildet når du bruker 3D Fishing, men med mer fokus på små dybdeendringer. Dessverre har ikke denne varianten Stucturemap noe som helst til felles med den varianten av Structuremap vi kjenner fra Lowrance og Simrads kombimodeller. Jeg er i bunn og grunn litt usikker på nytten av denne funksjonen i Skandinavia, det må eventuelt være ved fiske etter arter som relaterer seg til struktur OG står såpass grunt at funksjonen fungerer skikkelig. Meitere med fokus på ymse karpefisk kan kanskje få noe ut av denne funksjonen?

    Bathymetric Maps eller dybdekart som det heter på norsk, forutsetter at kula og din telefon er i umiddelbar nærhet av hverandre, siden den henter posisjon via telefonens GPS-mottager.
    Gladmelding når du skal kartlegge.
    Her opplevde vi noe ustabilitet. Noen ganger koblet appen sammen FishHunter og intern GPS-mottager sømløst og fint, andre ganger nekter den rett og slett å hente posisjon i det hele tatt. (Pussig nok opplevde vi dette mest på IOS.) Men når appen leker med telefonens GPS-mottager fungerer kartleggingen fint og tilsynelatende fult på høyde med konkurrentene. Siden FishHunter ikke har den samme eksportmuligheten som Deeper har vi ikke kunne kontrollere kartdataene opp mot hverandre men kvaliteten ser bra ut.

    Både ved isfiske og ved bruk fra en flytende farkost er Bathymetric Maps helt topp. Dybdekart med tette konturer og farger som angir dybde (isobater) er virkelig noe som kan løfte fisket ditt, og ikke minst spare deg for masse tid etter at kartleggingen er unnagjort. Men selv om Deepers innvendige GPS-mottager i Pro+ har sine svakheter, er de unektelig inne på noe med den funksjonen. Vi ser gjerne at FishHunter kommer med en modell med innebygget GPS-mottager også, slik at man kan kartlegge fra land. Dette vil også forenkle Structuremap-prosessen siden kula da selv vet hvor den er og hvor fort den beveger seg.

    Skal vi oppsummere selve appen, så har Lowrance fortsatt litt jobb å gjøre her. Man burde kunne gått rett til egne kart fra kartbildet (ikke bare via Sonar) og det er rett og slett slurv å selge et produkt i en del av verden uten å legge inn de mest relevante fiskeslagene man har der. De fleste av oss leser engelsk helt fint, så manglende støtte for norsk er greit nok, men manglende støtte for norske fisker er ikke bra. På den mer positive siden er appen enkel i bruk og svært stabil. Da jeg testet Deeper opplevde jeg noen få heng, mens FishHunter-appen ikke har hengt seg opp en eneste gang under min testing mot IPhone 6 og IPad Mini.

    Size mathers.

    Som du ser av tabellen i starten av artikkelen, er det stor forskjell i vekt og størrelse på Deeper og FishHunter, og en betydelig forskjell i vekt mellom FishHunter Pro og 3D. 80 gram i forskjell er mye når den letteste veier 100 gram.


    Forskjellen skyldes både batteriet og selve ekkoloddgiveren. Her bør man tenke litt på hva man ønsker å prioritere, for dette handler mer om ønsker enn hva som er "best". Skal du fiske fra land og dermed ønsker å kaste ut ekkoloddkula med en fiskestang, så skal du ha ganske solid utstyr for å kaste ut en FishHunter mens Deeper kan kastes ut (med forsiktighet) med utstyr de fleste har tilgjengelig fra før. Skal du fiske fra båt eller isen, spiller vekt og størrelse mindre rolle, og du kan prioritere lang batteritid om det er ønskelig.

    Test av WIFI-signalet.

    Jeg la vekselvis både Deeper Smart Sonar Pro+ og FishHunter 3D i en bøtte vann, satte bøtta ned i snøen, koblet de til min IPhone 6, og så gikk jeg avgårde.

    Deeper + IPhone = 53 meter
    FishHunter 3D + IPhone = 42 meter

    Dette er kortere avstand enn produsentene oppgir, og under praktisk bruk har vi opplevd enda kortere rekkevidde enn dette også. Vær obs på at det er stor forskjell på rekkevidden avhengig av din høyde i forhold til kula. Står du høyt i forhold til kula, får du vesentlig lengre rekkevidde enn hvis du sitter lavt. Det har også betydning om signalet har klar bane, eller må gjennom ting som snø, is eller i vår test en båt på tilhenger i hagen min. Men poenget er at i praksis oppleves ikke rekkevidden som noe problem, selv om den i praksis ofte er kortere enn oppgitt fra produsentene.

    Test av ekkoloddet, hvem viser fisk best?

    Her tok jeg med FishHunter 3D og Deeper Smart Sonar Pro+ på noen turer og kjørte gjennom noen enkle tester. Den første testen foregikk på den lokale flytebryggen i saltvann. Poenget er å se på følsomheten til de to, for å få en ide om hva de er i stand til å vise av fisk på en gitt dybde. "Målet" jeg bruker denne gangen er en 10 grams jigg, og en svivel knytt fast ca 30 cm ovenfor jiggen.

    Poenget er delvis å se hvordan de to målene ser ut på skjermen, og delvis om ekkoloddene skiller de som to mål eller bare tegner det ene. Jeg startet med FishHunter og begynte å prøve meg frem med følsomhet ("Power Slider") for å få et godt bilde av målene mine der nede på ca 7-8 meters dyp. FishHunters skala går opp til 24, men med så høy følsomhet blir det for mye støy i bildet:

    Bånn gass - 24
    Rundt 15-17 får jeg et fint bilde av målene mine men fortsatt litt for mye støy;
    17 var passe
    Så var det over til Deeper. Med full følsomhet vises målene bare svakt.

    Full følsomhet
    Testbildene over er fra saltvann. Vær litt obs på at saltvann er et mye tøffere sted for et ekkolodd enn ferskvann, det kreves mer effekt (eller lengre pulslengde) i saltvann. resultatet over vil du få i ferskvann også, men med den samme jiggen vil du måtte noe dypere for å speile resultatet. Vi ser akkurat det samme i ferskvann, FishHunters ekkolodd er mer følsomt enn Deepers og leverer bedre bilder på dypere vann. Forutsatt at man bruker "riktig" modus, siden du ikke kan overstyre frekvens/ konevinkel manuelt med FishHunter, må du velge modus ikke bare etter typen fiske men også etter dybde.

    Basert på testene våre i både salt- og ferskvann konkluderer jeg med at FishHunters ekkolodd er mer følsomt, og definerer ulike mål bedre. Ser du på det siste skjermbildet over, det med Deeper, vises svirvelen faktisk med et noe sterkere ekko enn selve jiggen, noe som leder meg til å anta at Deeper ikke modererer ekkovisningen etter dybde like godt som FishHunter. Slik moderering kalles gjerne TVG (Time Variable Gain) og poenget er å forsterke ekko på større dyp slik at ellers like ekko på ulike dybder også skal se like ut på skjermen, selv om de befinner seg på forskjellige dyp.


    Med Powerbank og varme under IPaden fungerer opplegget fint til isfiske
    At FishHunter tilsynelatende har et mer følsomt ekkolodd enn Deeper var ikke overraskende, basert på størrelse og vekt på de to. Men det gjorde selvfølgelig at jeg fikk lyst til å fortsette testene, noe jeg også gjorde. Lars og jeg har brukt FishHUnter og Deeper om hverandre i en drøy måned nå, og våger oss på å oppsummere gode og dårlige sider:

    Hva vi liker med FishHunter.

    • Batteritiden er overlegen.
    • Følsomt ekkolodd når man bare bruker "riktig" modus.
    • Stabil app.
    • Forventningen om utvikling av eksisterende software.
    • MBS er kult.
    • Dybdekartfuksjonen.
    • Lys uten at du må kjøpe tilleggsdingser.
    • Prisen.


    Hva vi misliker med FishHunter.

    Dette avsnittet blir nesten en speiling av hva vi liker.
    • Vi misliker FishHunters egenvekt som i praksis gjør den vanskelig å kaste.
    • Vi misliker FisHunters manglende eksportmulighet.
    • Vi misliker FishHunters utvendige tilkobling for lader, denne virker utsatt.
    • Vi misliker den praktiske rekkevidden på FishHunters WIFI.
    • Vi misliker at man må bruke Fish-ID i enkelte ekkolodd-moduser.
    • Vi misliker mangel på A-scope.
    • Vi misliker at Structuremap er på kanten til å være en gimmick.
    • Vi misliker at vi ikke selv kan velge frekvens og dermed konevinkel.
    • Appen er litt 2015, den virker rett og slett litt uferdig.

    Eksportmulighetene, eller retter sagt mangelen på de, hos FishHunter er en skrikende mangel for alle som vil bruke sine data utenfor appen. Vi savner virkelig en mulighet for eksport, siden det er en nødvendighet for å bruke data samlet inn under for eksempel isfiske tilbake på kartplotteren i båten sommerstid. Eksport og mulighet for å velge frekvens/ konevinkel manuelt bør på plass hvis FishHunter virkelig skal konkurrere med Deeper også blant de mer kresne brukerne.

    Konklusjon.

    Vi anbefaler deg å tenke igjennom hvordan du faktisk ønsker å bruke produktet du kjøper. Du blir sannsynligvis fornøyd uansett, så lenge du holder deg innenfor egenskapene til det enkelte produktet.


    Vi opplever at FisHunter har et mer følsomt ekkolodd enn Deeper, og er et godt valg ved isfiske og fiske fra brygger, båt, kajakk etc hvor man ikke trenger å kaste den ut. Desto dypere det er, desto bedre gjør FishHunters ekkolodd det kontra Deeper. På veldig grunt vann (under 5 meter) er det knapt forskjell på de to. Deeper er bedre å kaste med, og er dermed vår favoritt ved fiske fra land. Hadde Deepers innvendige GPS-mottager i Pro+ fungert bedre hadde den vært en enda større favoritt ved fiske fra land. Ønsker du å eksportere data er Deeper rett og slett ditt eneste alternativ uansett fiskeform.


    Slik FishHunter og Deeper fremstår i dag, holder vi en knapp på FishHunter Pro i den lavere prisklassen (kontra Deeper 3.0) mens Deeper Pro er hakket hvassere enn FishHunter 3D.






    Läs mer på bloggen

  • #2
    Intressant att du skriver att Pro+ GPS inte fungerar så bra. Har upplevt samma, att den är väldigt oexakt och kan visa fel på många meter, väldigt många, även om man kastar den på samma ställe två gånger.

    Det var lite av en besvikelse för min del.

    Fishhunter verkar ju rätt härlig i jämförelse. Batteritiden är ju en sådan sak som gör att den går före i många lägen.
    Sen är den ju relativt ny under Lowrance märke så det kommer nog ske en del uppdateringar och förbättringar.

    Deeper var inte helt toppen i början heller.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • #3
      Jeg har klaget på den interne GPS-mottageren i Pro+ siden den kom. Deeper har også selv bekreftet at den er for dårlig, og at den skal skiftes ut på nyere modeller.

      Jeg er også vedlig spent på hva Lowrance kommer til å gjøre på softwaresiden her. En opplagt sak vil være å tilpasse ekkolodd-softwaren til samme nivå som Hook2, men jeg er usikker på om det kan gjøres uten oppdatering av softwaren i selve kula. Siden appen er så stabil i drift som den er, mistenker jeg at den egentlig ikke drar så mye prosessorkraft fra mobilen, som igjen tyder på at det er en hel del prosessering i selve kula.
      Team Colibri

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        Jeg har klaget på den interne GPS-mottageren i Pro+ siden den kom. Deeper har også selv bekreftet at den er for dårlig, og at den skal skiftes ut på nyere modeller.

        Jeg er også vedlig spent på hva Lowrance kommer til å gjøre på softwaresiden her. En opplagt sak vil være å tilpasse ekkolodd-softwaren til samme nivå som Hook2, men jeg er usikker på om det kan gjøres uten oppdatering av softwaren i selve kula. Siden appen er så stabil i drift som den er, mistenker jeg at den egentlig ikke drar så mye prosessorkraft fra mobilen, som igjen tyder på at det er en hel del prosessering i selve kula.
        Ja, det märkte man ju ganska omgående att den inte var konsekvent och diffade många meter.

        Fish Hunter verkar kunna bli en bra sak. När de har tweakat mjukvaran till den mån så den blir kalasbra så kommer de nog vinna många köpare som funderar på att köpa en.
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • #5
          Jag har en fishhunter men när jag gör djupkartor så får jag ett meddelande om att "maximum map size reached" eller något liknande. Detta händer relativt snabbt och jag kan inte ens mappa 20% av min lilla sjö. Har någon annan stött på liknande problem?

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
          11 svar
          3 092 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
          77 svar
          4 904 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
          26 svar
          2 215 visningar
          15 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
          12 svar
          525 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg Flex
          av Flex
           
          Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
          15 svar
          1 411 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Kolnej
          av Kolnej
           
          Arbetar...
          X