Åtvidabergsgäddan 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åtvidabergsgäddan 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Åtvidabergsgäddan 2018

    Om vi ska försöka summera gårdagens fisketävling Åtvidabergsgäddan!!
    Vi i Team JMT ställde upp med tre stycken lag,
    vi hade bestämt att två av lagen skulle fiska i en sjö och det tredje laget skulle bedriva sitt fiske i en närliggande sjö.
    starten gick från samlingsplatsen kl 08;00
    och vi var vid sjön och båtarna och kunde börja fiska i den viken vi hade valt ut ganska snabbt, dom två lagen som valde att köra i samma sjö (JMT 1 & 2) hade ju som visade sig lite senare, valt helt fel sjö, då gäddorna inte alls var på hugget!
    Efter en hel del nötande kom den första gädda äntligen upp i båten, men då hade den del av teamet (JMT 3) som fiskade i den närliggande sjön redan dragit sin femte gädda, helt otroligt!
    att stå där på sjön och fisken inte visar sig, då börjar man ju undra vad det är för fel man gör och stressfaktorn blir ju ganska hög, så jag tog ett steg bakåt i mitt huvud och började fundera lite över hur jag fiskade, det visade sig att jag i min inre stress fiskade ganska aggressivt även fast jag kände mig lugn och rofylld så syntes det på mitt fiske, tog några djupa andetag och började fiska lugnare helt enkelt om man kan förklara det så,
    det gick några vevningar och så small det på en gädda, denna gången lite bättre fisk som mättes in på 83cm.
    Dagen flöt på ganska bekymmersfritt vilket är ovanligt för vårat team!
    (om ni följt oss så vet ni)
    Det var faktiskt ingenting som strulade denna gång, mer än att solen stod högt på himlen och gäddorna lyste med sin frånvaro men det rår man ju inte för!
    Överlag så tyckte jag Macke (JMT 1) att dagen var helt okej ändå, oavsett trögt fiske med många stora efterföljare som inte alls var sugna det spelade liksom ingen roll vilket bete man presenterade för dom!
    Registrering/tävlingsavslut var kl 16;30
    vilket JMT 2 hade missuppfattat så dom blev avräknad,
    det gjorde kanske inte så mycket då dom inte hade något resultat.
    JMT 3 kom på 6 plats av 60 lag med 186cm
    med längsta gäddan på 100 cm
    Vi får även Gratulera Västerviks Elektriska som vann med sina 212 cm och även kammade hem priset på längsta gäddan med 107 cm
    Vi vill även tacka arrangörerna Martin & Rikard för att ni startat Åtvidabergsgäddan
    på återseende // Macke Team JMT Fishing



    Läs mer på bloggen
    Team JMT fishing

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 092 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
525 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 411 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X