Äntligen fisk över 10kg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen fisk över 10kg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Äntligen fisk över 10kg

    [FONT=system-ui]Tjohej![/FONT]
    [FONT=system-ui]Då har man precis kommit hem från två nätters karp jakt. Anlände relativt sent under söndagen. Lördagen tog helt enkelt ut sin rätt efter lite VM fest. Fick ut två spön i rappet på mina förmäskade platser. Ronnie riggar toppat med Bergamot och Red Berries samt min nya favorit Scopex fick chansen från start. Tog endast 3 timmar innan Scopexen visade vart skåpet skulle stå och en fajt bland näckrosorna tog vid. Tyvärr vann fisk och växter denna gång men jag skulle få fl[FONT=inherit]er chanser. [/FONT][/FONT]
    [FONT=system-ui][FONT=inherit]Tidigt nästa morgon drar det iväg i full fart på samma spö. Trodde jag! Tog ett par sekunder innan jag insåg att jag stod med fel spö i handen [FONT=inherit][FONT=inherit]=)[/FONT][/FONT]. Det va bara till att springa vidare och snabbt i båten för denna gången hade jag inga planer på att fisken skulle få vinna. Dock vet jag inte om jag hade övertaget en enda sekund i denna fajt då fisken bogsera mig hejvilt inne i viken. Så när fisken väl bestämde sig för att vända lyckades jag pilla ner den i håven. Årets första plussare skulle det visa sig. 10.14kg. [/FONT]
    [FONT=inherit]Det blir jävligt spännande att fiska bland alla näckrosor, linan drar ett håll och man ser fisken plaska på ett annat håll. Detta fick jag erfara bara ett par timmar senare. Sicksack tog jag mig fram med båten för att till sist kunna pressa ner ännu en fjällis i håven. 7.60kg.[/FONT]
    [FONT=inherit]Det skulle visa sig att det var fjällkarparna som var i stöten dessa två nätter. För tidigt nästa morgon drog det iväg två gånger med en timmes mellanrum. Första bataljen rätt så odramatisk. Andra bataljen var lite värre. För här lossna kroken samtidigt som fisken simma in i håven. En fisk som även skulle visa sig lite större än min första fisk. De två sista fiskarna föll för BNB pop up. Den största för denna morgon vägde 10.30kg och "lillen" för morgonen vägde in på 8.40kg.[/FONT]
    [FONT=inherit]
    [/FONT]















    [FONT=inherit]
    [/FONT]
    [FONT=inherit]//Robert "Fojjan" Feustel[/FONT]
    [FONT=inherit]
    [/FONT]
    [FONT=inherit]
    [/FONT]
    [/FONT]



    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 166 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 770 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X