5 x Jaffa! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

5 x Jaffa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 5 x Jaffa!

    Som många vet, så flyttades karpen Jaffa till den lilla kvarndammen utanför Nybro och detta hände efter 6 juni-17. Varför man gjorde detta är det många som både undrar över och är förbannade över. Vad är syftet att flytta en karp från ett fritt vatten till ett annat vatten som är fritt?

    Jag har pratat med väldigt många om detta vansinnesdåd och de flesta tror sig veta vem som ligger bakom det hela och att det gjordes för att reta upp mig personligen. Jag kan ta den smällen, men många är besvikna över det inträffade och jag har sagt att jag ska se till att hon kommer tillbaka till Linnéasjön igen.
    1:a gången den 15 Augusti -18.
    2:a gången 23 Augusti-18.
    3:e gången 2 September -18. Klockan 09.10
    4:e gången 2 September -18 Klockan 13.50
    5:e gången 4 September - 18.


    Var syftet att skilja på Jaffa och mig, så var idioten som flyttade henne helt fel ute. Det går inte så värst bra som du och läsarna ser och jag hoppas att du härefter håller dig till dem oskrivna regler som finns inom Svenskt karpfiske ... t ex: Att fångad Karp sätt tillbaka i samma vatten var den fångades. En bra regel jag tyvärr får bryta, nästa gång jag landar henne, men så får det bli!


    Nästa gång jag får henne, ska hon tillbaka, hon är faktiskt ``lite i vägen för en del andra fiskar jag vill landa´´ Mer kommer om det senare hoppas jag! Skitfiske på er alla!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 080 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
525 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 409 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X