Testet: Fullstendig ubrukelig nappvarsler - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Testet: Fullstendig ubrukelig nappvarsler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Testet: Fullstendig ubrukelig nappvarsler

    Innimellom gjør man rene bomkjøp her er Eriks siste...
    Ismeitesesongen er på vei, og med det muligheten for å finpusse utstyret. Under ser du oppsettet jeg har brukt de siste 3-4 årene


    Oppsettet har fungert bra det, men det har to svakheter. Den ene er dyp snø, noe jeg har løst ved å spa eller sparke bort snøen. Den andre svakheten er at to av de fire elektroniske nappvarslerne jeg har hatt har sprukket i plasten rundt skruen som holder de oppe. De har rett og slett ikke tålt kombinasjonen av minsugrader og hard behandling i pulken under transport.
    Patentet mitt går i oppløsning.
    Derfor har jeg begynt å snuse etter en bedre løsning, og har derfor sett på nappvarslere som festes direkte på stangen i håp om at de skal være mindre utsatt for min uvørne behandling og derfor holde lengre. Jeg innrømmer lett at jeg er svak for dingser. Og som sådan er jeg et lett bytte for diverse apper og nettsider som selger ting fra Kina, i dette tilfellet Wish.

    Det finnes en drøss med elektroniske nappvarslere der ute, denne spesifikke het¨4pcs Electronic Fishing Rod LED Light Bell Clip Fish Bite Alarm Tool with Sound-light Alarm Device¨ men den selges under diverse navn.


    Dette så da helt ok ut, og et par hundrelapper inkludert porto for fire stykker var grei pris også.

    Vel hjemme er det bare å innse at dette er ubrukelig. Nappvarsleren er såpass ufølsom at det må skikkelig press på sena for at den skal pipe, i praksis må du ha låst snelle. Siden jeg alltid har frikoblet snelle ved ismeite (og alt annet meite) er denne varianten helt ubrukelig.
    For hard motstand - ubrukelig uten å låse snella.
    I praksis må jeg ha en nappvarsler med løpehjul ala de gamle. Så min søken etter det perfekte ismeiteoppsettet fortsetter.

    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 151 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 631 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 225 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X