Skiftande väder! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skiftande väder!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skiftande väder!

    Lite väl fint och milt för februari eller hur? I bakhuvudet finns alltid tankarna om risken för ett bakslag. Vi kan det där, vi har alla upplevt detta och i dag kom bakslaget med nattfrost, snö och lite vind och det är väl så det ska vara under denna månad.
    Fint väder, innan `Han däruppe` bestämde något annat.
    Igår var det fint ute, solen sken upp efter en kall morgon och vinden kom, perfekt väder för en gädda eller fem och jag drog iväg med ett floatledgerspö och Jerkapåken, något skulle väl kunna kliva på denna fina dag med vår i luften.
    På väg att bli en gädda.
    Jodå, dagens enda napp kom vid 10 - tiden, inte vad jag hoppades på, då det brukar komma in en större dam på platsen.

    Men men, vi kan inte alltid lyckas och jag förstod snabbt att hon var inte ens i närheten. Snipan hade dock räddad mig från ett blankpass och det var skönt.
    Black och silver Tailbait.
    Det var bara att leta vidare med både deadbaits och diverse spinnbeten. Två varv runt gölen och mitt resultat var fortfarande en snipa.

    Jovisst och så en lite större, som följde efter tailbetet på bilden, tyvärr tog den inte och jag lyckades inte oavsett vad jag kastade efter denna fisk och sen var det hemgång.
    Kung Bore is back!
    Idag ser det ut såhär, snöfall, grått och blåsigt och jag håller mig hemma! Suget finns, men jag har tiden för mig och behöver inte.

    Har lite annat för mig under dagen och sen får vi se om vädret blir som tanten i rutan lovade: Fint till helgen? Vi får väl se, hon har haft fel så många gånger för.
    Salskraken.
    Jag hittade en Salskrakehane i gölen, en ovanlig fågel på dessa breddgrader. Den hör egentligen hemma i Norrlandsvattnen, men det är andra året vi har dem här och jag hoppas honan snart anländer, så man får se paret tillsammans igen.
    Kniphanen i väntan på sin hona.
    En annan gäst och en lite tidig sådan, är Knipan. Hanen ligger i gölen och väntar in honan, det är inget ovanligt, men är det inte lite väl tidigt? Jag tror att i slutet av mars, början av april är nog lite mera normalt?
    Två vita råttor.
    Dem första två av skaran har landat på sista isbiten och snart är dem 50 stycken, som skriker och skränar. Vad dem gör just mitt i stan, vet jag inte, dessa brukar hålla till över havet.
    Fiska nära land om det går.
    Avslutningsvis vill jag ge ett litet tips, glöm inte att fiska nära land. Har du lite lä från ström eller tillräckligt med vatten intill vass mm, så prova med ett bete där en stund.

    Det är inte många som fiska där och du kommer säkerligen att få fisk, det ända du behöver göra är att sitta en liten bit från vattnet, så inte gäddan märker dig och med det vill jag önska er alla skitfiske!

    Läs mer på bloggen

  • #2
    Rolig läsning du bjuder på Luis tackar för alla bra inlägg.
    men det ser ut att vara rostfria krokar på tailbetet ?
    Mvh Felix
    hej

    Kommentera


    • #3
      Är inte rostfria krokar på fladens tailar

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
      11 svar
      3 081 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
      77 svar
      4 904 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Xerup
      av Xerup
       
      Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
      26 svar
      2 215 visningar
      15 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
      12 svar
      525 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg Flex
      av Flex
       
      Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
      15 svar
      1 410 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Kolnej
      av Kolnej
       
      Arbetar...
      X