Isfria hemmavatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isfria hemmavatten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Isfria hemmavatten






    Nu är det äntligen den tiden på året igen; då den långa, mörka väntetiden är över och sjöarna i närheten återigen är öppna för spinnfiske. Det är en sprittande känsla att kunna lasta aluminiumbåten på biltaket och ta ett kort fiskepass efter jobbet igen. Under gårdagen blev det säsongens allra första och bilen styrde mot ett (för mig) helt nytt spinnvatten. Grund, näringsrik fågelsjö med jämndjup dybotten – precis som de andra jag brukar besöka. Och precis som de andra var denna riktigt svår direkt efter islossning med tjurigt tröga gäddor trots att vattnet hunnit bli fem grader varmt. Beroende på vad som finns kvar av förra årets växtlighet vet man inte riktigt var fisken står. Mycket växter kvar = var som helst i sjön. Lite växter kvar = vassgluggar. Under gårdagen funkade varken eller.

















    Jag driftade runt och sökte av delar som jag vet är snäppet djupare samt gled runt vassöar och prickade luckor i fina vassträckor. Inte ett pet. Efter tre timmar var det dags att tacka för mig även om sjön knappast bjudit så värst. Det blev en bom i protokollet men vad gör väl det? Sjöarna är öppna och chanserna rader upp sig framöver. Det räcker bra så.


















    Skitfiske på er, så länge!







    Läs mer på bloggen
    www.fisheco.se/blogg/fiskesyndrom/

  • #2
    Bra att någon vågar skriva rapport om sina bompass också, blir annars lätt att det bara är framgångarna som dokumenteras. Här ser man tydligt att du hade en plan och idéer om var man skulle kunna hitta fisken under rådande förutsättningar, men det är ingen garanti för att det lyckas, så är det nog för de flesta!

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
    11 svar
    3 154 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E
     
    Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
    85 svar
    5 743 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Xerup
    av Xerup
     
    Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
    26 svar
    2 229 visningar
    15 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman
     
    Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
    12 svar
    537 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg Flex
    av Flex
     
    Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
    15 svar
    1 420 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Kolnej
    av Kolnej
     
    Arbetar...
    X