Felvevat fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felvevat fiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Felvevat fiske


    Nu var det ett tag sedan jag postade någon fiskerapport här. Det beror inte på uteblivet fiske utan snarare på utebliven tid att skriva. Ska ärligheten fram så har jag inte haft så mycket att rapportera heller. Det har blivit några sega kvällspass med en handfull mindre fiskar landade samt ett pass i Östhammars skärgård förra helgen som gav mig och Johan var sin fisk på en heldags fiske. Fina turer men sjukt tröga. Lekperioden förlängdes när kylan återkom men nu borde de bestyren vara ganska avklarade.








    Näckrosorna är på gång för fullt redan.




    De senaste fiskepassen har varit ganska korta tidsmässigt också. En träningsskadad axel har satt lite käppar i hjulet. En inflammation i leden på kastarmens axel är ingen höjdare. Det är dessutom spöhandens axel så smärtan vid mothugg har inte varit att leka med. Därför fick jag tänka om lite inför denna helgs fiske. Det blev till att låna en högervevad rulle av Aleksander istället och bli som nybörjare på nytt.




    Tidigt på lördagsmorgonen styrde jag ut på en nyvaken sjö med min ”felvevade” lånerulle och alla andra prylar. Förhoppning var att leken nu skulle vara helt över och den efterkommande hungern stor. Med facit i hand kan jag inte riktigt avgöra om det var så eller inte.








    På väg till första driften.




    Det var ruskigt ovant till en början att fiska med fel hand. Ett så pass invant rörelsemönster ändrar man inte i första taget. Ännu mer konstigt blev det när jag dessutom passade på att kasta med spöt i vänstern också för att skona axeln extra. Det var lite som att skriva med eller kasta boll med fel hand – spretigt och taffligt till en början men efter en timme eller så satt tekniken ganska bra.




    Fisket var bedrövligt trögt, trots fina väderförutsättningar och bra beten.













    Det kom några sporadiska hugg då och då men det var bara små fiskar i farten. Jag lyckades aldrig knäcka någon kod under mina sju timmar på sjön utan det var bara rejält avstängt. Det var en sådan där dag då gäddorna bara bestämt sig för att inte äta. När jag styrde hemåt igen hade sex mindre fiskar krokats av samt att jag tappat en fisk i 5-kilosklassen.








    Mcrubber ”Skymningen”





    40+ från Caesar Lures




    Jerk från Niklas Lures








    Den stora behållningen, bortsett från att bara få vara på sjön igen, var att lära mig fiska med vänstern. Det blev som lite barnsligt spännande att testa något nytt. Lite pirrigt och trevande i början, för att sedan gå ganska bra, till att i slutet av passet kännas fullt naturligt. Vilket var en lättnad då axeln inte blir bra i första taget. Nu ska det rehab-tränas ett tag men fiska gör jag ju redan på onsdag igen. Den högervevade rullen lär få sitta kvar ett tag till…




    Skitfiske på er, så länge!







    Läs mer på bloggen
    www.fisheco.se/blogg/fiskesyndrom/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 092 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
525 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 411 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X