Nu har man blivit gubbe ..... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu har man blivit gubbe .....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nu har man blivit gubbe .....

    Så sant som det står skrivit ovan, så är man numera en gubbe! Huva! Jodå igår öppnade jag mina blåa för 60 året i rad, chockad? nej, man är jo som man känner sig. 25, ni vet och det är endast fodralet som med tiden har blivit lite skrynkligt.

    Årsdagen gick bra med fina kort, presenter, god mat, fina hälsningar och väldigt fina och vackra blommor från min älskade fru Gunnel, så jag tackar er alla.
    Vackrare blir det inte, tack Hjärtat!
    En väldigt fin och vacker bukett från frugan min, det är blått och gul, det är Sverige, det är bara så mycket sommar och det är så mycket mera. Love you!

    En annan present/hälsning kom via ett no reply mejl och detta var verkligen roligt med lite nostalgi eller som någon sa: - Där ser man hur länge du har hållit på med fiske! Jag kan tillägga att det började långt innan detta, men det kommer jag till när bloggen här fyller 10 år. Stort tack i alla fall!
    Jag drar upp säcken med Sutare och Dan hamnar på bild.
    Om jag inte minns helt fel, så är dessa bilder från Kölbydammen antingen den 6 eller 9 juni 1985. Ivan Hjalmarsson var på plats, Dan och jag bodde redan vid dammen och Fj`s fotograf Christer Johansson kom från Halmstad och storfiskregistreraren Lars Söderberg kom ner från Huvudstaden.
    Jag väljer flöte och Lasse Söderberg är nere för räkning.
    Jag minns även att det lite längre bort på vallen satt en kille och fiskade Sutare och någonstans i dimman ser jag honom ta lite bilder, kanske var det dessa? Vill även minnas att han var från Mönsterås eller om det var Oskarshamn? Om du som tog bilder då, eller om du, som skickade mig dessa bilder läser detta, hör gärna av er, det vore trevligt.
    Så var det på den tiden.
    Mittuppslag i Fiskejournalen! Stort på den tiden och vi fattade nog inte riktigt hur många vi inspirerade under storhetstiden och kanske fortfarande gör.

    Både Dan och har fortsatt vårt fiske, Dan fiskar allt mellan himmel och jord, jag håller mig fortfarande mest till Karp och lite gäddmete, men visst dyker det upp möjlighet för fiske efter Mört, Sutare och Färna, så hänger jag på, likaså om det rör sig om Gräskarp. Alla arter som inte är så lätta att dras med.
    Fin present från Svarte göl och man bugar.
    Jag brukar ha lite flyt omkring min födelsesdag och så även i år, var jag fick en fin Fjällkarp i den närliggande Svarte göl. Denna fisk har jag sett vid ett flertal tillfällen ståendes bredvid en mindre fisk och denna gång blev allting rätt och jag lyfte på smäcken, när den välbevarad simmade ut i gölen igen.
    Jag kör på ett tag till, det är jo roligt!
    Mitt karpfiske eller ska jag säga att giftet jag fick i mig, det började den 15 maj-82 var jag fick min första karp och det har suttit fastätsad i mig sedan dess och något motgift eller annat fiske finns inte, så jag håller på ett tag till.

    Så ser verkligheten ut 60 bast, men still going strong, inga krämpor, nytt jobb börjar i morgon, livet leker och man mår toppen, har aldrig haft det bättre och med dessa ord avslutar vi denna sändning och önskar alla skitfiske och jag ska passa på att tacka alla som skänkte mig en tanke under gårdagen. Ha det super gott i värmen, så ses vi snart igen.


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 161 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 767 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X