Älvkarleby | Premiärtur till en blåsig älv! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Älvkarleby | Premiärtur till en blåsig älv!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Älvkarleby | Premiärtur till en blåsig älv!




    I söndag besökte jag och min kvinna Älvkarleby, tanken var att untertecknad kanske skulle få känna på någon lax. Elva landade laxar under lördagen vittnade om att det är en hel del fisk på väg upp i älven. Flera bastanta fiskar har landats den sista tiden, Jesper Burman, 20,14 kg, Micke Malms 21 kg, samt Rickard Ekman som just nu har den största laxen så här lång vägandes 21,8 kg och fångad på Körsbärsudden på söndagsförmiddagen. Så fortsätter bara det fina flödet så kommer nog detta bli en laxsommar utöver det vanliga. Söndagen var en blåsig historia, men rätt okey då myggen hölls sig borta.Ett antal drillningar av stor fisk var det, men de flesta ville inte följa med ända in. Några som lyckades fint var Kimmen(se bilden överst) som drog en riktigt fin 14 kilos lax ute på Korallen. En annan rutinerad älvräv nämligen Amir, drog en fin lax på 12,6 kg
    vid pumpgropen. (Se bild nedan)



    Och jag då, inte ett pet på grejorna idag, men laxfisket är nyckfullt och
    plötsligt händer det! Blir nog nåt dagkort till i år, om inte för att träffa
    laxtokarna vid älven. Även det något man saknar när man inte är aktiv i älvfisket!





    Tony

    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 093 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
527 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 411 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X