Ont om tid, ett par karpar och några tips! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ont om tid, ett par karpar och några tips!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ont om tid, ett par karpar och några tips!

    Efter ett pass i Kvarndammen utan en tillstymmelse till fisk,, som ville vara med i leken, så gick nästa pass till Linnéasjön. Här var vinden inte till min fördel, fullt av folk runt sjön och det var svårt att hitta synlig fisk.


    Fiskas skulle det och efter närmre 3 varv runt sjön, slog jag mig ner i norra delens lilla vik, var Bolanders bäck rinner ut, där måste för farao finns fisk. Min tanke var att testa en liten fin Shimanorulle och se vad den går för och då ska det självklart jäklas lite .... kallas Satans lag!
    Test av en billig, men bra rulle.
    Jag kommer att recensera denna rulle lite längre fram, då jag har fått flera frågor om bra och billiga rulle just för detta fiske och jag tror mig veta att den passar många och deras plånbok.
    Linnéasjön norra del sett från Joelskogen.
    Lite dött överallt var det denna dag och lustigt nog visade ingen fisk sig eller intresse för några flytande beten. Så lätt ger jag inte upp och sista anhalten blev i sjöns norra del var det var lite lugnare med vind och fåglar.
    Dippa dina beten, även dina fakebaits, det ökar dina chanser!
    Jag brukar dippa mina beten, även dessa fakebaits. Vanliga naturella doggy får bara ett dopp och sen får dem torka i solen någon minut.

    Fakebaits klämmer jag ihop med en Peang och sen ner i dippen och sakta släpper jag Peangen och dippen tränger i dem små hålen jag redan har gjord i höljet. Detta gör att doften sitter i länge i betet och det ökar markant dina chanser under tröga dagar eller när fisken inte riktigt vill ta ditt bete.
    Lobster Sprayflavours.
    Sprayflavours är också bra och effektiva, vilket skulle visa sig under dagen. Jag gillar stinkande dofter för ytfisket och jag sprayer ofta mina små Doggy innan jag lägger ut dem på ytan.
    `Vesan`eller inloppsviken i Linnéasjön.
    Väl framme på platsen som kallas Vesan, blev min väntan ungefär en timme innan en fisk visade nosen och jag tog fram spö mm.

    Sakta fick jag den närmre, men närmre än det lilla hålet innanför spetsen gick det inte att få den och det räcker gott för mig. Lite mera lades ut och fisken tog för sig och jag såg min chans.
    Billig skärpa!
    Här ett litet tips till er som vill ha vassa krokar, men inte har råd med dem dyra kitt för detta. Köp ett paket med vanliga nagelfilar, dem kostar inte mycket och du kan rädda en krokspets och få lite extra skärpa med dessa.

    Sno inte frugans, tänk inte ens tanken! Visst går det om hon inte är hemma, men är en karp värd att få en Kalla-Anka bula i pannan tre dagar senare? Brödkavlar är ganska hårda grabbar!
    I det lilla jacket innanför spetsen, mitt i bild, togs fiskarna.
    Jag lade ut mitt fakebait i den lilla öppningen mitt i bild och fisken kom och såg! Vad? Jo, min lina och jag drog betet mot mig, så det låg mot ett näckrosblad och nu var linan borta.

    Fisken vände och sen kom nappet och den första fisken var på väg mot håven och landades. Jag skulle nu ta några bilder på en Wychwood Net Station och under tiden jag satte upp den, visade sig en ny fisk på platsen.
    Ibland går det väldigt fort.
    Ut med kroken och ut med betet snabbt som fan och exakt samma procedur genomfördes, snabbt napp och ja, ni ser själva på bilden. Ibland går det fort i fisket och man åkte hem nöjd. Jag hade inte räknat med att denna vindpinade dag, skulle ge två karpar. Doften? Jo, Lobster i sprayform!

    Min tid är knapp just nu, har nyss jobbat 7 dagar i sträck, en ledig dag och sen blir det jobb i 8 dagar i sträck. Så är livet just nu, fiske blir det när jag har möjlighet, så vi får se. Tills nästa gång önskar jag alla skitfiske!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 166 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 770 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X