Sommeren viste seg fra sin beste side i år. Som nevnt i det forrige innlegget har vanntemperaturen til tider vært for høy for gjeddefiske, noe som egentlig har vært helt greit da det finnes nok av ting å finne på som er vel så artig som å fiske. I løpet av sommeren har det likevel blitt noen turer, både etter Ørret og Abbor. Totalt ble det fire netter i hegekøye på ulvøya i Steinsfjorden med bading, godt selskap og fisking på programmet.
![]() |
| Joda, det ble ett par korte dorgeøkter etter gjedde også. Lene trakk det lengste strået (noe hun gjerne gjør), mens Frederik og Stine følger med på paravanene. |
| Mcperch!! En killer til Abbor. Gjedda sier heller ikke nei takk, og glefser over både shad og sene. Jeg kan skjønne at folk som fisker abbor og gjedde blir furte når gjedda stikker av med agnet.. |
![]() |
|||
| Sommerens største Abbor var ikke stor, men en fin fisk på 6 hekto. Det holder for meg enn så lenge. Jeg har imidlertid ambisjoner om å slå persen på 1290 gram i nærmeste fremtid.. |
![]() |
| Det ble ikke mye ørret på hytta. Lene fikk to mens jeg blanka. De havnet i steikepanna og smakte fortreffelig. |
Läs mer på bloggen