Ny art till Patrik! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny art till Patrik!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ny art till Patrik!

    Patrik har flitigt skickat in rapporter på sistone men av okänd anledning har Fiskeligaledningen (läs Adam) mörkat och vägrat publicera något.

    Vi har inte fått någon förklaring från ledningen men här kommer iaf rapporterna!


    #1 Jag och Alva gick ner till Sannegårdshamnen då det just nu är stora mängder småmört inne. Fick åtta snabba innan vi fick gå hem.

    #2 Häromdagen tog jag och Art-Kjell en tur på Gullmarn. Vi velade länge om vi skulle köra trubblångebarn eller annat men till slut, pga vind och tidsbrist föll valet på att testa efter två luriga arter från smörbultsfamiljen leopardbult och spetsstjärtad smörbult. Den senare har jag redan fångat men Kjell behöver bocka av den.

    Jag tänkte fiska lite annat på spetsstjärtade smörbultsstället eftersom jag redan har arten och behövde då lite alternativa agn så vi började med att fiska upp ett gäng sandstubb innan vi puttrade ut mot bergen. Där nappade det bra. Glyskolja, torsk, berggylta, stensnultra, blågylta högg konstant. Ganska dåliga förutsättningar för att en leopardbult skall hinna fram kanske så vi stack in mot spetsstjärtade smörbultarna efter ha fiskat vid bergen några timmar. Väl på plats där blev det ytterligare några arter, sandskädda, vitling och knot men trots en rejäl satsning på spetsstjärtade blev det inte någon sån men kul fiske var det oavsett och en trevlig tur!



    #3 Häromdagen blev det dags för en grej jag och Conny snackat om i flera år, testa fisket i Kosterfjorden. Vi åkte upp och sjösatte i Strömstad och gav oss ut.

    Vi började fiska på ca 40 meters djup nära ett grund men det gav bara enstaka småvitling så vi gav oss sedan i Kosterrännan för att testa på blåkäxa. Vi drev kanske lite för fort för det så vi gav ganska snart upp det och körde ut ur rännan igen. Det blev en del makrill, vitling när plötsligt något annat hade huggitt mitt mete nere på botten.


    Upp kommer en knaggrocka! Conny dokumenterade med några snabba kort under tiden jag krokade loss fisken och släppte tillbaka den. Art nummer 96, nu börjar det närma sig 100!




    Vi flyttade oss sedan från den platsen för att undvika få fler knaggrockor och utforskade nya ställen, knot och rötsimpa blev de andra arterna som kom upp. Får bli nya turer upp dit, finns massvis att utforska där uppe!


    8 mört
    8 sandstubb
    1 svart smörbult
    16 vitling
    11 torsk 0,5kg, 0,5kg, 0,5kg
    2 berggylta
    4 sandskädda
    5 blågylta
    5 glyskolja
    1 makrill
    1 knaggrocka


    178 poäng!


    Detta innebär att Patrik tar ett rejält kliv i tabellen förbi Christian, Alvar, Ricky, Marcus och Melvin upp på en 8:e plats!


    /Hasse


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 090 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
525 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 411 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X